MirAcLe WoRdS

08 August 2010

Ya Allah.. jauhkanlah sifat ini dari aku!

huuu... skang ni aku dok sengsorang kat umah.. bosan tol.... so, aku bercadang ntok membersihkan blog aku yg da berhabuk nih(!)

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*


aku ade satu kisah yg ingin dikisahkan kepada korg.. walopon korg x kesah.. aku nk korg kesah kn jugak(!) sebab kalo korg x kesah.. x gune aku kesahkan kat cni.. *apekah?*





Pada suatu zaman dahulu..
ade sorg lelaki yg amat kaya...

bukan setakat kaya..
malahan dia juga seorang yang bakhil + kedekut + tamak


Pada suatu hari, kampung yg didiami beliau
*layak ke panggil beliau?*

mengalami banjir yg amat dasyat...

*tipu lorh.. banjir yg biase je.. *

disebabkan terlalu sygkn harte dye...
dye x nk tgglkn rumah dye...


sampai satu tahap...
sgale harte bende dye hanyut...
n dye hampir lemas...
dye berpaut pada kayu...
titibe, dtg bot penyelamat...

"Bagi saya tangan awak!!" kata lelaki ats bot uh...

tp, dsbbkn sifat bakhil dye... dye xnk bagi tgn dye...

setelah sekaian lama bersabar,bot td mule meninggalkan lelaki td..


lelaki kaya itu masih berpaut pada kayu...

maka, datang lah bot kedua...


"ambil tangan saya" kata lelaki di atas bot...

tanpa membuang masa...
lelaki itu mencapai tangan lelaki di ats bot itu...

dia pun terselamat dr bnjir


**TAMAT**


apa yg korg belajar dr crite nie?
MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment