MirAcLe WoRdS

19 December 2010

Tak sedap hati (part 2)

as salam~

Perkara ni terjadi pada tanggal 29 Nov 2010… pade hari isnin jam 5.15 ptg...

Petang2 cmnie,,, aku biasenye melepak depan tv... sbb mmg aku xde chance lgsg nk men laptop time2 cmnie.. waktu aku tgh syok menonton... ujan trn renyai2... pergh.. syok seyhh... nyaman jek ptg uh... aku nk tggu 5.30... nk tgk awan dania siri 3... aku tgk ulangan je r...

Tetibe je....


POMMMM KEBABOMMMMMM!!!!!

*omak kau!


Dunia aku trus gelap.. TV un terpadam...

Aik! Ape suda jadi???

Rupe2 nye.. td tu petir sulung *nenek aku yg ckp...*

Ya ALLAH!!! Mmg trok r umah aku lps kejadian neh...

Lps aku tgk tv yg mmg gelap x bercahaya tu... adik aku ckp..”tgk... lampu terjatuh”

Aku un tgk la tmpt yg dye tunjuk tu... pergh mak aih! Berderai seyh lampu tu...

ni pic lampu yg jatuh.. tp xpecah...

plaster siling nih..

Plaster siling lak renggang siket.... aku g kat mak aku lak... sblom kejadian uh... dye tgh tdo sbb nk keje mlm... WHOA~! Dlm bilik mak aku lagik dasyat! Soket terkluar dari dinding weyh! Klo x caye... tgk pic nie...

tragik an3?


Haaa.... amacam? Caye? Eh, pike aku reka crite ke? Mmg bnde ni btol2 terjadi r...

Pastu, aku g luar ghumah lak... sje nk tgk2 umah aku.,...

Bile aku nk masok umah blek... aku nmpk meter kW/j tu... pecah berderai~...

Amat menarikk pada pndgn mata aku... ohohohohohoh.....

ni yg dlm umah nyer... (da btolkn da)


ni sdg dibetulkn.. pakcik TNB uh lom amek meter yg baru.. so, terkandas sebentar... pic yg time bnde alah ni pecah.. xde lak.. hehe

next, Aku nmpk mak aku g dapur... aku un follow r... saje nk menyemak.. bkn slalu...

Pastu... mak aku kluar dari umah lak... aku skdr mmrhati dgn tgn mengaru-garu kepala...

”genting kite pecah!” ni le kate2 yg terpacul kluar dr mulut mak aku... uish! Terkezut den.. aku pndg tanah... ha’ah.. ade serpihan genting kat tepi tu... aish... ghisau lak aku kalo2 air masok umah.. banjir r umah aku... kwang3~... ni ha.. bukti...

haa... nmpk xtrok sgt kn... ye.ye. aku sje je nk tunjuk.. *wink~

*time ni da xde letrik dan da dkt kol 6...*

Aku xigt sgt ape yg jd lepas tu... tp, ape yg pasti.. petir tu mmg btol2 attack umah aku.. seb bek xde kecederaan terhadap kami sekeluarga. Aku berasa amat bersyukur.. *asl skema sgt ayt aku ni?*

Ni ha senarai brg2 yg rosak…

  1. TV... skang ni tgk tv kecik jek... dah tu.. dpt tv2 ngan 3 jek... *saba...*
  2. astro... xsempat tgk AWAN DANIA~ ToT
  3. modem.. (TT^TT) huwaaaaa~ sobs! Sobs! 3 mggu xon9 tau!?
  4. laptop... (blah dlm.. aku un xtaw mende ape yg rosak)
  5. lampu jatuh 3 bijik
  6. lampu rosak 2 (kot)
  7. genting pecah
  8. soket terkluar (amat menarekk) I LOIKKKEE~
  9. meter kW/j pecah
  10. telepon rumah (TM nyer yg kaler biru tuh)
  11. plaster siling runtuh beb!
ni haa.. siap jatuhkn lampu skali!

kosong je part tu.. cm umah lon siap un ade gak..

hum,,, duit gnti rugi.. xyah ckp r...

laptop + modem jek da >rm600...

brg2 elektrik... dlm >rm200

yg len2 uh.. aku xpasti harge dye... tp, bapak aku ckp.. bnde alah ni mkn RIBU gak nk diperbaiki atau nk dipulihkn atau nk diperbaharui... sian parents aku.. duit da r ciput jek..

dgn byrn ntok skola lagik... ni haa.., adek aku.. dpt SMKA SULTAN MUHAMMAD...

duit sket men bnyk agy nk gune... itu.. ini... mcm2...

sjak akhir2 ni pun... aku dgr2 dorg nk wat pinjaman bank.. humm.. ntahla...

ALLAH sedang menguji ktorg... ktorg cube hadapi dgn sabar...

Walopon bnde ni da terjadi.. aku masih ade rase x sdap aty... knape yer?


MirAcLes dO HaPpEn!

7 MirAcLes WilL HaPpeN !:

someone said...

masya allah!!!
glerr dasat weyhh,,,,
saba je laa~
allah sedang menguji hambaNya agar hambaNya itu sering teringat akan diriNya~

Jay_Izzaty said...

btol3... doakn aku tabah yer... insya-ALLAH

someone said...

aminn~
btw,,garaj kereta tak rosak ke??

Jay_Izzaty said...

garaj sehaDD walafiat jekkk~

someone said...

alhamdulillah~

Anonymous said...

aq x tau nak komen macamana semoga rumah kau cepat sembuh dan sihat macam selalu

Jay_Izzaty said...

huhu... anyway thankies~
umah aku da sehaDD walafiat da...
walopon x 100%... tp,, aku bersyukur gak~

Post a Comment