MirAcLe WoRdS

08 January 2011

kau fikir kau tu sape? *bace dengan penuh emosi tau*

haaa,,,, lama aku tak meng-update kan3?
maklumla,,, dah tersumbat kat asrama,,, cam ne nak update cam slalu kn...

ok.ok. forget it! ta penting un,,, yg penting... as SALAM~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

haa... kat sini aku nk ber-story tentang asrama adek aku...

sian sunggoh dye,,,

baru first week da macam2 kene,,,


ok.ok. aku start story aku,,,
adek aku ni,,, punyerla excited bile dpt tawaran g skola tu,,,
dye memang nak SGT masuk skola tu,, plus,, best friend dye un dapat tawaran yang same
bertambah2 la excited dye kn,,,

time anta dye daftar asrama,,, aku xdapat ikot sebab aku terlebih awal
check-in kat hotel.. opssss!!! i mean hoStel... so, aku tak tau ape2 yang terjadi kat dye,,,

ari ahad,,, aku nanges sgt2!!!
adush!
sebab????
aku dok ngan form 1!!!!
dlm dorm aku tuh,,, ade 15org form 1!!
form 4 ade 2 je,, mane la ktorg larat nak kawal sumer skali,,,
humm,, satu blok F tu,,, ade lebeyh kurg 120++ form1,,,
form 4 ade kurang 20,,, cmner la ktorg nk kawal,,,
dorg ni,, TROK! *tp,, x sumer la*
kluar dorm xnk pakai tdg... bju short sleeve... ish! mcm2 la..
klo tulis,, kontroversi nnt~

cikgu x pike ke?
ktorg ni bukannyer kuat,,, cikgu,cikgu, agak2 la... ktorg ni un,, emosi x stabil lagik!
nak nak lagi aku nih,,, insan yg bernama pqa nih,,, emosi x stabil lgsg!
klo happy,, happy sgt,, klo sedey,, sedey sgt,, klo marah,, marah sgt!
sumernye ade sgt!!!
da la slalu hujan... TTT^TTT
'kawasan tadahan hujan'(KTH) lak nun jauh d blok H!!!
susah ouh kalo aku nak nanges,,, huuu
disebabkan aku bertemu dengan KTH kat surau,,, aku un nanges la dengan penuh beriya...
yang kelakarnyer,,, mase nk wudhu'
ade form 1 tanye,,,
"awk form brape ye?"
ngeh3,,, mesti dye pike aku form one,, sebab muke aku merah ouh,, bru pas nanges,,,
ngan slumbernyer,,, aku jwb
"form4"
pastu aku tros wudhu',,, pergh! malu lak aku,,, nmpk sgt yg aku nih nanges~
malu.malu. hahah,,, tp,, aku ni dikire sbg awet mude gak an? huhu...


ari isnin,, aku nanges lagik lorh,,, sbb dak2 klas...
mse tu,, baru lepas bayar yuran,, aku nek klas,,, pergh! saket aty tol,,,
smlm aku cop tmpt yg BAEK PUNYER~
tp,, bile aku nek klas,,, da brubah tmpt ouh,,, jd tmpr blkg skali lak,,
sakai tol r!
smlm,, aku org first yg msok klas!
aku yg ssn meja tu,, *meja aku ngan kwn aku jela,,,,*
aku da cop loker skali... tup tup
ari isnin,,, sesuke aty je nk alih2 kn tempat orang...
loker uh same,,, mengong jea!!!! saba je laa...
*time ni mmg aku tacink gile ahh,,, xpatot un aku nanges sebenarnye,,

ari slase,,, xde story sgt,,, tp, yg pasti,, ari nih je yg aku xnanges sepanjang minggu nih

ari rabu aritu aku call mak aku,, nak cakap yang aku dapat balek minggu nih,,,

aku: mak,, minggu ni dapat balek... zaed balek ke tak?
mak:zaed da ade kat rumah
aku: hah!? *terkejut tahap maksima nih
mak: petang td mak amek dye,, dpt MC 2 hr,, demam,,, and BLA3....

huuu,, sediyh bhai,,, mak aku cer psl adek aku kena buli n bla3,,
sampai demam2 adek aku.... NGEKKK nyer senior... buli agk2 la...
pastu,, mak aku cakap,, g la tepon adek ko,,, nasehat2 sket dye tu,,,
dlm aty aku,,,
ya ALLAH,, aku ni da le xstabil,, xkn nk nasehatkn adek aku lak,,,
xserupa bikin tol,,,

aku: sok petang la kol,, duit syiling da nk abes
mak: yelah,,,

balek2 dorm jer,,, aku story kat kwn aku yg sorg nih,,
pastu, dye suh aku rilex lue,,, aku try,, but,,, as usual,, FAIL!
aku nk KTH aku gak! sebab dye memang memahami aku yang x stabil nih,,

bile nk g tandas lak,, aku jumpe adek skola aku,,,
jumpe2 aku je,, dye nanges,, adush! budak nih,, xtau ke yang aku ni nga emosi,,,?
aku nga pike psl adek aku je nih,,,

khaleeda:kak,, fail org ilg,,, dlm tu ade gmbr mak,,
adush!!! mmg xleh kate pape r,,, trus je aku hujan,,, klo aku jd dye un,,, mmg trok bnjir r..
gmbr mak tu weyyyy,,, nak nak lagi tyme form 1 ni la yang memang homesick giler!!
aku: da cr btol2?
huh! bajet cm aku cool jer.. padehal,, hati nga sebak nih,,,

pastu, aku tlg carik,, xde un,, aku ckp la,, nnt ko tnye kat fasi tau...

ari khamis,, aku g call adek aku,,,
tyme tu kat tepi dewan makan,,,
ade form 1 nk gune fon gak,,,
sorry ye dik! oghg gune lame~~
bnyk bnde nk ckp nih,,,


ni ape yang adek aku story,,,
tp,, ape yang paling aku terkilan la,,, bez fren adek aku since darjah 1,, berpaling tadah!
tak gune punyer kawan!!!
mentang2 le sdare ko un masok ctu,, ko tgglkn adek aku,,, ko xnk kawan dye lagik!
ko ni,, kawan jenis hape? jangan sampai sdare ko blah n ko cr adek aku balek,,
memang le aku buno kaw!!
ni aku memang tahap gaban NYAMPAH kat ko!!!
adek aku tu,,
da baek2 belikan ko frenship keychain + kad ntok bezday ko..
sampai aty ko wat dye cm uh kn?
ape mslh ko ngan dye?

adek aku un satu hal,,, asek2 citer psl arwah kwn dye nih!
mak,, abh ngan aku da ckp da,,, tgglkn dye,, crik org len,,
mlgnyerr,,, dye xdenga,, asek nak ngan mamat tu jek! mengong!!!


ni psl senior plak,,, adehhh!
memang dye nak makan sepakan aku meyh!
ade ke patot,, adek aku datang kat dye sebab nak mintak sign,,
pastu,, ghamai2 form 5 keliling dye,,,
n ade sorg uh cakap

"ko blom knl sape aku,,, klo da knl,, trok ko kena blasah"

eh2,,, ko pon blom kenal sape haku tau!!! klo da knl,, blom tentu ko panjang umo!

eh,, ko pike,, ko anak menteri ke? belagak sunggoh mu ni!
aku kasi kang,, baru tau langit tu tinggi ke rendah,,,
adek aku ni plak,,
da le ade asthma,,,
ko ni,,, harap je form 5,, mnyusahkan mak aku je kene amek adek aku,,
sampai demam2 ko wat adek aku,,
xblaja sivik ke? ko kenal x sivik tu hape?
ko tau x fizik ngan sivik tu ade beza?
ko tau x yang even ko lagik TUA dr adek aku,, ko kne hormat dye gak?
kite same2 makhluk ALLAH,,, jgn buat org menyampah,, klo dye xsempat maafkn... cmner?
da sedia ke nak masuk neraka?


ish! klo aku jumpe ko,, memang r,,, xkn lepas punye
biau le org ckp aku da x siuman ke,, hape ke,, aku x pdulik!
yg penting,, aku pas aty!
ko jgn igt ko form 5 aku takut ea?
ko jgn igt ko llaki,, aku gerun
ko jgn igt ko tu besar,, aku gentar,,,

tlg ea,,,

disebabkan ko,,, dye demam,, baru ari rabu da balek umah,,
senior jenis ape ko nih?

ari jumaat,, adek aku g skola,,,
dye ade ckp,, yg td,, time dye selisih dgn senior tu,,
senior tu jeling dye cm nk terbelik bijik mate bhaii~
*unsur penambahan disni,,,
yg aku tau,, dye pndg adek aku cm nk mkn org,,,,

next,, cube perhatikan gambar ni betul2..


ni la adek aku,,,


hummm,, klo kite dok asrama,, kawan la yang paling penting kn3?
yang adek aku ni pulak,,, dah la bezfren mampos....
bdk2 len plak xnk kwn dye,, siap ejek2 dye lagik!

dorg ckp adek aku munchit... aku tnye la adek aku,,, xde ke yg same saiz dgn dye,,
dye ckp,, ade 2-3 org je,,
tp, yg mnyedihkan,,, juz dye sorg je yg kena ejek cmtuh,,
xtau la knape,,
aku tnye ade aku,, ko ade wat orang meyampah ke?
dye ckp xde...
ALLAH sdg uji dye kot,,,

tp, bg aku,, bab kawan ni,, kite mane bule memilih kn..?
sebab,,

berkawan kerana rupa,
lama2 berkedut juga
berkawan kerana harta,
lama2 habis juga
berkawan kerana ikhlas,
kekal selamanya~


betul x?

xsgke bdk2 skola TUUUUTTTT pilih kawan sbb rupa paras,,,


yg adek aku ni pun satu hal,,,
arwah bezfren dye tu,, dye g bg gak keychain ngan kad tu,,,
klo aku,, jgn harap aku bg!
g mampos r,,,
biar le aku simpan je bnde alah tu,, or aku sndri yang gune,,
adek aku ckp,,
lepas dye dpt keychain tu,, baru le nk BUAT2 baek ngan adek aku,,
pastu,, bile susah baru nak carik adek aku,,,
aritu,, selipar hilang,, carik adek aku,,
asl x carik sdare dye hah? mengong nyer dak!

huh!,, aku ghase bnyk lagik yg adek aku story,,
tp,, aku xigt sgt sebab majornye,, psl topik di atas td,,,

dalam mengong2 dorg tu,,, ade gak yang klaka,,,
aritu,, time adek aku nga tunggu mak aku,,,
ade la senior nih,,,

senior: dik, ade kakak?
adik: ade
senior: skola mane?
adik: skola TUUUTTTT
senior: huuu~ bahaye! form brape?
adik: form 4...
senior: ek eh,,, same ngan aku....

*pastu,, adek aku xabes story sbb time ni ktorg tgh mkn...

tp,,
adek aku ckp,, mamat uh penakut,,
nk mintak cop kat pejabat un suro kwn,,
ish! mengong tol.. hahhah... x lyn~

ok r,,, da abes story kot,, nnt klo aku ade teringat,, aku edit la post ni,,,
till we meet again~
adios~

*kwn adek aku tu idop lagik tau
MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment