MirAcLe WoRdS

02 October 2011

Cinta D.H.U.H.A

*ni episod last.

__________________________________________________________________

keputusannya, aku tarik diri. aku tak nak hanyut dengan dia.
aku sedar yang aku masih bergelumang dengan dosa.
terlalu banyak kekhilafan aku. aku utamakan cinta yang tiada balasan dan membiarkan cinta agung itu!
ALLAH, aku salah! aku lupakan cintamu kala aku melihat hambaMu itu.
kenapa aku tak mampu jadi macam dia? walau berjuta cinta manusia datang, dia masih mencari cintaMU? dia masih menundukkan pandangan dari memandang perhiasan dunia. dia sibuk mnyebarkn dakwah ke jalanMU.. ahhh! sekarang, baru aku sedar..

Cinta DHUHA > CINTA Dia Hanya Untuk Hidayah Allah

jadi, i'm leaving him!

aku pun kena cari cinta ALLAH baru cari cinta manusia
__________________________________________________________________

alhamdulillah, habis pun cerita ni. ni kisah benar dari seseorang yang amat aku kenal. aku jadi kawasan tadahan mendengar cerita dia. aku kesian jugak kat kawan aku ni. nak aje aku pergi jumpa lelaki tu dan cakap "wey, kawan aku suka kau!". tapi kawan aku tak bagi. dia cakap, biarlah dia simpan perasaan je sebab tu satu jihad gak kan?

so, kepada lelaki tu, atau kawan lelaki tu, kalau terbaca benda ni, harap dapat ambil tindakan yang betul. dan kepada kawan aku tu, semoga kau berjaya mengejar cinta ALLAH sebelum kau kejar cinta manusia yerr.. ape ape pun, aku still ada kat sisi kau kalau kau nak share masalah.
aku sanggup jadi kawan kau sampai bilabila.
__________________________________________________________________
MirAcLes dO HaPpEn!

2 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Anonymous said...

pQa: aq konfius, ni cite ke cite btol...?

Jay_Izzaty said...

ni cite betol la.. from diary someone yang aku rapat.. aku tuka2 sikit.. hehe

Post a Comment