MirAcLe WoRdS

14 March 2012

Budak Kampung ! part 8

" sebelum kau fall in love dengan aku , kau kena fall in love dengan ayah aku dulu . "

" ayah kau GAY ? "

grrrr ~ mintak penyepak betul la mamat ni !
habis satu auditorium ni gelak besar . siap ada makcik yang kesat airmata pulak tuu .
kurang asam betul lah mamat ni ! melampauuuu !

" susah betul cakap dengan orang yang dah bertahun tak balik Malaysia ni ! "

" hmm, cakap tak susah pun sayang oiii ! nak melamar awak tu je yang susah . "

erk ! ? berani sungguh dia ni .

" ish ! awak ni kenapa haa ? baik awak ulang apa yang awak cakap tadi "

" hmm, cakap tak susah pun sayang oiii ! nak melamar awak tu je yang susah . "

" ha ? "

" kenapa ? " isk ! boleh pulak dia buat muka innocent . hishhh !

" melamar ? "

" hmmm. "

penonton semua terdiam . tak ada satu bunyi punn ..


krik krik krik .

" awak tak sedar ke yang selama ni saya suka awak ? awak tak perasan ke saya selalu pandang awak ? saya tahu apa yang awak suka . apa yang awak tak suka . saya tau betapa awak sayangkan mak abah awak kat kampung sana . mereka yang pertama di hati awak kan ? semua perkara yang berlaku kat diri awak , awak bagitahu mereka . kecuali , ... "

" kecuali .... ? "

" perasaan saya kat awak . "

cepatcepat aku merenungnya , tajam . apa dia ni ?

" awak sedar kan saya suka awak . saya akui , memang saya selalu kutuk2 awak masa zaman sekolah dulu . saya nak awak tau yang kutukan itu tak ikhlas pun dari hati saya . awak ingat tak Amir dengan Zikri ? diaorang yang cabar saya kutuk awak sebab diorang buatbuat tak tau yang saya suka awak . "

" habis tu , kenapa awak kutuk jugak ? "

" awak tau tak yang muka awak tu makin comel bila merah sikit ? bila saya marah , muka awak akan merah . bila muka awak merah , dia jadi comel . bila jadi comel , saya suka tengok ! "

" haaa ? "

" yes. "

" malas lah nak layan awak nii ! "

bila la teater ni nak habis . parah la macam niii ! aku tak tau nak habis kan macam mana .

" look , i've got the three little words . "

" what ? "

" I love you , Iman ! " gulp ! kesat pulak air liur aku . biar betul mamat ni . suara dia soooooo sweet ! kalau lah ni realiti , memang aku dah pengsan dah . haduiii !

" IMANN !? " satu auditorium mula bersuara kembali . eh, mamat ni ! watak aku Laila lah ! aku pun baru tersedar . alamakkk !

" I love you , Laila Imani "

para penonton kembali senyap tatkala mamat ni kembali melutut sambil mengeluarkan cincin berlian . errr, aku nak buat apa ni ??

" errr , "

" awak tak sudi ? "
pandangan mata lelaki ni , aduh , buat hati aku cair . suara yang kendur tu jelas manunjukkan kesedihan di hati nya .

" errrrr . "

" takpe lah . "
lelaki tu mula berdiri balik . aku tak mampu nak menatap mata beliau lamalama sebab dia mula berpaling dan mula meninggalkan pentas .

" nanti ! "

" hmmmm " dia berpaling kembali .

" saya hanya akan ambil cincin tu setelah ayah saya setuju , "

" terima kasih , saya hormati permintaan awak tu . bagi tahu keluarga awak yang keluarga saya akan datang hujung bulan ni . "

dia terus pergi . penonton sudah mula bertepuk tangan . tirai kembali ditutup .
fuhhhh ! lega betul teater dah habis .

"tamatlah sudah kisah budak kampung dan budak bandar . ingatlah bahawa bandar itu terhasil dari gabungan kampung . jangan sesekali menghina orang kampung kerana kini pihak kerajaan sedang berusaha untuk memajukan kampung , blablabla "


" Iman , great job ! "

itu ayat pertama yang keluar dari mulut razif masa terserempak dengan aku belakang pentas .

" Iman takut tadi . ending entah apa-apa . merepek betul ! "

" I love it , anyway ... "
ha ? Razif suka ending tu ? biar betul . tu bukan skrip dia . jauh panggang dari api lah weyy .

" kenapa pulak ? " *garugaru kepala.

" sekurangkurangnya , Razif dah luah kan perasaan kat orang yang Razif suka . "

ha ? ape dia ni ? aku makin tak paham lah . mungkin ada orang yang dia suka yang tonton teater tadi kot . hemmm.. mungkin lah .

" tahniah ,Razif ! bijak betul guna dialog ni as medium untuk luahkan perasaan . mogamoga si dia tahu perasaan Razif dan terima Razif . " aku hanya mampu tersenyum manis kat dia .

" adik ! " eh , macam kenal suara tu ..

" mak ! abah ! eh , macamana bolah sampai kat sini ? "

" eh ? tanya kita pulak ! bukan adik yang hantar tiket kat mak ke ? "

" tak . tak . mana ada ... adik tak sempat beli tiket lah . "

aduh . manusia mana pulak yang baik hati sangat beli tiket untuk mak aku niii ?

" maaf , Iman . Razif yang belikan dan hantar kat makcik dengan pakcik . "

what the ? kenapa sampai macam ni sekali Razif ? aduhhh !

__________________________________________________________________
MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment