MirAcLe WoRdS

17 June 2012

Budak Kampung ! part 9

" maaf , Iman . Razif yang belikan dan hantar kat makcik dengan pakcik . "

what the ? kenapa sampai macam ni sekali Razif ? aduhhh !

" eh , Razif . kenapa susahsusah ni ? "

" Iman, we'll talk later . I've to go jap . nak call mama Faiz . "

terus sahaja dia mencium tangan abah dan berlalu pergi .

" siapa dia tu ? "

" ohh , dia director teater ni mak . dia yang tibatiba aje ajak adik join teater lepas adik terlepas cakap haritu . "

" laaa , iye ke ? baik budak nya . eh , tapi kan ... kenapa tadi dia yang berlakon dengan adik . bukan adik kata Faiz ke yang jadi hero ? "

" eh .. ouh . Faiz accident masa on the way datang sini mak . "

" astaghfirullah hal azimmm . kat mana dia sekarang ? "

" errr, tak tauu . jap ... RAZIF ! "

" yess , ? "

" dah call mama Faiz ? "

" not yet , i couldn't find my phone . iman , pinjam phone kejap . "

aku pun bagilah phone aku kat dia . humm , dia call num dia lah kot . takkan nak guna phone aku call number mama Faiz pulak kann ?

" oh , kat sana rupanya phone Razif . " katanya sambil menunding jari ke arah meja berdekatan dengan pintu masuk . ish , teruk betul mamat ni . nasib baik tak hilang phone tuh . dah la orang ramai masuk ikut pintu tu . ishishish .

" kejap lagi Razif inform pasal Faiz . " katanya lagi sambil berlalu pergi .

" iman ! good job ! "

" eh , Hasif . mak , ni kawan adik . Hasif namanya . "

" assalammualaikum makcik , pakcik . "

" eh , Faiz kat Hospital Pantai . tak cedera parah sangat lah , cume patah kaki and 2 jari tangan kanan . yang lain tu just luka luka ade . esok ajelah kita lawat dia . eh ? "

" oh , okey ! " yang lain memberi persetujuan .

" ayah nak tidur maana ni adik ? "

" oh , pakcik , balik rumah saya ya ? makcik boleh tinggal dengan Iman malam ni . esok kita lawat Faiz samasama . boleh ya pakcik ? "

" eh , pakcik ni tak menyusahkan anak ni ke ? "

" takdelah pakcik . kan saya yang jemput pakcik datang sini . "

katanya sambil tersenyum mesra ke arah ayah . hemm , ayah nampak macam bersetuju aje ni .

" okay lah kalau macam tu . "

see ! kan ayah bersetuju tuuu .

__________________________________________________________________

alhamdulillah . seperti yang diinginkan Razif , teater yang di arah oleh beliau mendapat tempat pertama dan yang menjadikan teater ini luar biasa ialah , aku menjadi pelakon wanita terbaik !
wah wah wah , hebat jugak aku ni . baru 1st time masuk secara tak sengaja , terus jadi pelakon wanita terbaik haa . tak menahan . tak menahan.

" see, kan Razif dah cakap . Watak tu memang Iman . Iman dapat menjiwai watak dengan baik . congratulations ! "

" thanks kat Razif jugak sebab dah bimbing Iman through this life journey . "

" kalau boleh , Razif nak bimbing ... "

" adik ! lama lagi ke ? dah lewat ni . "

" Razif cakap apa tadi .. ? Iman tak dengar dengan jelas . "

" ouh , tak ada pape . iman salan dengar kutt . eh , mari pakcik . kita balik . Iman , naik lah kereta sekali dengan makcik . saya hantarkan . "

sepanjang perjalanan tu . kami hanya berdiam diri . mak dah letih sangat agaknya . ayah pula sekadar menjamah mata dengan bangunanbangunan tinggi kat bandar ni . aku ? hmm, diam aje lah . tapi , aku akui , aku masih tersenyum . sesekali , aku nampak Razif pandang aku melalui cermin . aku pun nampak dia tersenyum . mungkin dia pun masih bahagia sebab menang tadi . atau pun , mungkin dia bangga dengan aku sebab menjadi anak murid dia yang paling baik sampai dapat anugerah . hehe , siapa tau ... kan ?

" eh , senyum memanjang aje ni , kenapa ? "

" haa ? haha . tak de papelah . " oh, rupanya mak dan ayah dah tertidur . penat sangat lah tu .

" humm , dah sampai dah ni . "

" mak .. bangun mak . kita dah sampai . "

setelah lima minit berdiri di hadapan rumah sewa aku , kereta Razif pun berlalu pergi . alah , pergi tak jauh punn , 3 pintu aje dari rumah aku . aku ajak mak rehat dalam bilik aku sementara aku nak mandi dulu . badan dah busuk bau peluh ni . ish ish ish .

sebelum tidur , aku dapat 1 mesej dari nombor yang tidak dikenali .

'
I like It when you smile but I love it When i'm the Reason '
- Razif-

how he get my number haaa ?
MirAcLes dO HaPpEn!

1 MirAcLes WilL HaPpeN !:

someone said...

heyy! NICE gilaa lah weyhh!
keep it up!

Post a Comment