MirAcLe WoRdS

14 September 2012

Veledictorian oh Prodigy - we are still SEMESRA's =)

<--- logo sekolah terchenta .

" hadui lah . orang tengah sibuksibuk nak baca BIOLOGY , dia pulak sibuksibuk nak datang sekolah . lepas tu siap nak jumpe PRODIGY pulak . humm , yelayela , kau along . aku follow ajelah cakap kau kan . "

ni first impression aku lah . masa hari sabtu minggu lepas . Veledictorian nak datang . lebih kurang 8 Sept haritu .
dah la ada sekolah ganti . lepas tu kitorang ade klas Biology dengan Chemistry .
tak pe lah tak pe lah . ikhlaskan hati .

masuk masuk surau aje , kena g bahagian lelaki . then , start la sesi yang agak er.....r aku tak suka sebab duduk terlalu lama . dorang cakap pasal biasiswa MARA , PETRONAS , MAYBANK and so on lah . aku pun tak ingat dah .

lepas tu , secong session pulak . we were divided into 12 groups . ikut birth month . then , aku dapat lah 4 fasi . Razin , Fairuz , Izzudin , dengan Arif . lepas tu ,,,,

Razin : okey . kat group ni siapa nak jadi engineer ?

* E.T , Haziq Asyraf , Ben 10 , dengan Thaqif angkat tangan .

Razin : ehm , takde perempuan nak jadi engineer eh ?


* krik krik .... krik krik ....

Razin : so , yang lain ni amek medic lah eh ?

Tengku : aduhh , aku tak tau nak jadi apa .


Aku : aku pun !

Raidah : same lah .


Razin : haa , siapa yang tak de citacita ?


* ayooo ! bro , rasa nya lu dengar kitorang cakap ape kan ? lagi mau tanya ! hailaa ~

jadi kami pun angkat lah tangan dengan bangga .

Razin : eh , mana boleh macam tu . sepatutnya korang dah ada matlamat dah . cuba kau bayang kan , kau dah ada bola . then kau sepatutnya dah tau mana kau nak goal . kau nak sepak tepi ke atas ke kiri ke kanan ke . sepatutnya dah tau dah , aku nak kau mesti dah ada idea nak jadi ape , sebelum sesi ni habis .


Razin : kau minat ape ? *pointing to Raidah

Raidah : entah la , LAW kutt .

Razin : Kau ? *pointing to Tengku pulak

Tengku : entah lah . famili suruh jadi doktor . tapi , diri sendiri minat benda lain .

Fairuz : okey , ikut diri sendiri .

Razin : kau ? *pointing to me (?) what the ? aku dah la dilemma . memang lah aku pernah cakap nak jadi engineer , tapi , as what we know , my elektif subjek kan TERBAEK TERBAEK belaka markah nya .

aku : errrr, engineer kut .

Razin : haaaa , mehsini mehsini .
*sambil tangan beliau melambailambai mengajak aku duduk dalam group beliau .

* aku pun beralih lah ke group engineer . tup tup . aku sorang aje perempuan . hailaaa . kekok nak mati rasanya . keliling aku semua lelaki . kanan aku , razin , depan ade Thaqif , Ben 10 , Haziq , dengan E.T . belakang aku , Fauzi , tapi , dia menghadap group medic and Afiq Azmi ngan Bieber pun belakang aku . cume dorang ke kiri sikit . and dia kat group Januari . erm , paham tak apa aku cuba terangkan kat sini ? kalau tak paham pun tak pe . tak penting . ape yang penting , aku tak selesa keadaan cm tuh ! tak boleh nak gerak .

lepas tu , mula lah sesi beramah mesra bersama engineer-to-be tu .

antara pesan pesan beliau yang aku ingat ;

- dia suruh beli novel english . untuk improve english .

- dua bulan terakhir ni , kena belajar habishabisan . 1minggu terakhir nanti , relaks aje . belaja sikit sikit . " otak kalau kita dah accelerate dia , kita kena decelerate pulak " * tuuu dia, fizik dah mai dahhh .

- " yang perempuan , nanti nak g interview , jaga penampilan tau " *okey , jujur ! yang ni agak terasa . tak tau la time tu aku selekeh or memang dia nak bagi tips ke hape ke . tak kesah la , yang pasti , TERASA TERSINDIR kutttt ! ughhh .

- tekan kan subjek addmath , mathmode , fizik , chemist .

- lepas spm nanti , jangan berhenti belaja .

- addmath tu , kena banyak latihan . kalau tak paham , terus tanya kawan .

- stay up tu , sampai pukul 2 pun cukup lah . *err,, kalau 12.30 aje , cukup tak . mana tahan lamalama bhaii . esok ngantuk dalam kelas pulak .

- sejarah tu baca setiap hari .

and ayat yang tak boleh blah .

Haziq : biasiswa tu dapat berapa ek ?

Razin : dalam 3000++ pound . *aku tak ingat dia cakap berapa .

aku : per . . . ?


Razin : month .

unkown : kalau convert duit malaysia .

Razin : darab lima , so , RM 15 000++ lah . KAU BAYANG KAN . AKU DOK SANA , BELAJAR . OK LA , DUIT TU NATI TOLAK DUIT MAKAN , SEWA RUMAH . LEBIH LEBIH TU BOLEH SIMPAN . 4-5 BULAN AKU BELAJAR , BALIK MALAYSIA DAH BOLEH KAWIN DAH . "

erkkk ? aku pandang dia . dia gelak . budakbudak lelaki pun gelak . hemmphhh , aku hanya mampu sengih sebab aku TAK PAHAM kenapa dorang gelak . can anybody explain to me ? *i'm begging !


at the end , aku tak cakap thanks pun kat beliau . so , di kesempatan yang aku ade buat post pasal beliau ni , aku nak mintak maaf banyak banyak . and thanks for inspiring me . aku akan pastikan 2bulan terakhir ni , aku pulun belajar habishabisan . biar lah muntah hijau sekali pun , asal kan aku mampu buat parents aku bangga .

so , here i'm ! computer engineering !


ibu and abah , i need your doa !
dear sekalian , ranking tu tak penting . yang penting bilangan A+ yang kita mampu hasil kan . bersamasamalah kita majukan diri dan batch kita . anggaplah segala ujian yang menimpa kita as latihan dari ALLAH untuk kita jadi lebih tough . batch kita ni banyak dugaan sebab ALLAH dah decide something good for us . kotkot lah ramai yang fly kan ? mental kena kuat . ni lah latihannya kut . nobody knows . wishing you all the best !

MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment