MirAcLe WoRdS

13 November 2012

aku lupa .

ya ALLAH . pagi pagi lagi aku da jadi hamba yang tak bersyukur .
aku  lupa kepada PENCIPTA . aku lupa yang aku ada dia . tempat mengadu , tempat berserah /
kenapa aku lupa ? kenapa ?
lalai ke aku dalam ibadah kepada-NYA ?

tadi aku mesej dengan Iwan .

aku : Haha , exam ape cer ?

Iwan : Just let bygone be bygone , kalau dapat A tu oklah maksudnya .

Aku : Ouh , same goes here . aku takut gak ah . Uwaaa , doakan aku tau .

Iwan : Jangan takut lah ,

Aku : hmm , thanks 4 da advice . kau nga buad ape ni ?

Iwan : addmath ,hmm , 1 aku nk bgitahu kau ,ni ckgu aku ckp ,

Aku : Ckp apa ?

Iwan : KALAU KITA TAKUT DENGAN EXAM MAKSUDNYA KITA TAK PERCAYA DENGAN ALLAH , KALAU KITA TAK PERCAYA DENGAN ALLAH MAKSUDNYA KITA TAK BERIMAN , SO , ANGGAPLAH NI SEMUA REZEKI , KALAU DIIZINKAN DAPATLAH STRAIGHT A'S , KALAU TAK DIIZINKAN ITU YG TERBAIK UNTUK KITA , SESUNGGUHNYA ALLAH ITU MAHA MENGETAHUI APA YANG TERBAIK UNTUK HAMBA-NYA .

Aku : err . okey , terima kasih . aku lupa . Uwaaa , kembali tersedar !

Iwan : SEBAB TULAH AKU TAK MENGAHARAP SANGAT , AKU JUST STUDY HARD , JAWAB DGN BAIK ,KEPUTUSANNYA ALLAH TENTUKAN , KENA BELAJAR BERIMAN DENGAN QADA' DAN QADAR ALLAH .

Aku : okay . thanks sebab sedarkan aku .

Iwan : ok , sebab tulah aku tak berapa nk cerita pasal exam .

Aku : okey okey , tuka topik lain .

TENGOKLAH BETAPA LUPA NYA AKU KEPADA-NYA . KESIAN KAN ?
aku bukak cerita ni bukan untuk membuka pekung di dada . tapi , aku nak anda anda semua tersedar juga . kadang kadang , kita sibuk dengan dunia . kita lupa kat akhirat . kadang kadang , kita lebihkan akhirat . tapi , kita lupa kan dunia . ish ish ish . salah tu , kita kena seimbang kan dunia dan akhirat .

okay , aku nak mintak maaf kepada anda anda semua andai nya sepanjang aku kenal dengan korang , aku ada buat masalah ke , buat korang marah ke , dengki ke , ape ape aje lah . AKU MINTAK MAAF BANYAK BANYAK .

n , untuk kau iwan , kau dah berubah .
perubahan yang aku rasakan ke arah kebaikan .
kalau dulu , mesej asek nak carik pasal je , sekarang ni , kau motivate aku .
terima kasih daun keladi , esok lusa nasihat lagi . hehehehe .

selamat tinggal semua ! langkah kaki ini kembali bertapak di bumi Rembau . doakan kejayaan bersama .cemerlang SPM . tapi , ingat , ALLAH knows the best . jaga diri semuanyaaa ~

# ek eh , tinggal 5 kali je lagi nak kena pakai baju sekolah . dan tinggal 14 hari je la melangkah di bumi REMBAU ~
MirAcLes dO HaPpEn!

1 MirAcLes WilL HaPpeN !:

someone said...

aku lupa .
aku pun lupa jugak .
lupa pada PENCIPTA , lupa nak bersyukur pada-NYA .
kadang kadang sampai terleka pada dunia sahaja ,,
TT^TT
ampunilah hamba YA ALLAH .

Post a Comment