MirAcLe WoRdS

24 December 2012

bila terasa lapar .

okey , 2 hari lepas , mak aku kerja petang . so , aku dengan adik adik aku yang kelaparan ni decide nak masak makaroni goreng .

dengan hujan ribut kat luar rumah , kitorang pun hujan ributkan lah dapur ni . hehehehe .


okey , mula mula masuk kan bawang merah dalam lesung lepastu tumbuk sampai lumat . lepas tu , cairkan butter/majerin dalam kuali . masukkan bawang merah tadi . tumis sehingga naik bau . masukkan daging cincang . tunggu sanpai daging ni tuka jadi coklat coklat sikit warna nya . campurkan 2 sudu cili boh dengan sos tomato kemudian tuangkan dalam kuali . seterusnya , masukkan makaroni yang dah direbuskan . *aku tak tau nak guna istilah apa . XD * masukkan kobis dan gaul sebati . padamkan api .  dan hidangkanmengikut selera anda . kammi menampah cheesdale . *seronok tengok cseese cairrrr !

 *kalau nak masukkan sosej pun boleh . sayur kegemaran sendiri pun boleh. apa apa pun bleh .

okey , jujur , ni bukan aku yang masak sebab adik aku yang teror bab ni . aku tolong basuh pinggan aje time ni . haha .


and , air pulak , buat nescafe blended campur aiskrim vanila campur oreo campur milo campur susu penuh krim .


so , here we go ~


 our delicious and scrumptious food !


 beverages .
my two hero ~ tukang masak and tukang makan . 

finally , kekenyangan . pheww ~ seronoknya cuti sekolah !

#anda bagaimana ?




MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment