MirAcLe WoRdS

17 December 2012

Budak Kampung ! part 10

' I like It when you smile but I love it When i'm the Reason '
- Razif-

how he get my number haaa ? uwaaa . makin scary si Razif ni . pheww ~
alah , tak kesah laa .

" adik , kenapa dahi berkerut sampai macam tu sekali ? "

" err , eh , mak ! xde pape lah . mak tidur la dulu . adik nak mandi . "

ape lagik ? amek shirt lengan pendek , capai tuala dan .... bergerak ke bilik mandi ~
pulas paip . wuuuuu , sejuk gila air memalam ni . pandang atas sikit .
memang patut pun , terlupa bukak water heater *ni eh nama dia ? aku tak ingat laa *

kasik up sampai 5 . baru syok mandi air panas memalam buta ni .
pergh ! rasa lega gila bila badan dah wangi . rambut pun dah siap syampu . sempat jugak aku letak conditioner harini . lembut sikit rambut aku . kelemumur pun dah lama tak jejak . rambut aku dah macam iklan syampu tau , hitam bersinar ~ kashingkashing ~

okey , a bit masuk bakul angkat sendiri di situ . but , i'm telling the truth . ALLAH dah bagi kan ? aku kena bersyukur ~

" mak aku dah tido ek ? "

" ha'ah "

okey , mak pun dah tidur . so , aku rasa nak minum milo panas dan join housemate aku tengok tv . wooo , ombak rindu kot . pergh ! aaron aziz tuu , mana boleh lepas peluang .

" hey , dengar cerita , kau jadi best actress yea ? "

" haah , cerita lah weyy . "

aduhh , Aini dengan Zana ni tak reti nak menyabar ke ? aku baru je tersembul dari dapur ,  dah bertubitubi soalan kau orang bagi . aishh .

" oh , no way aku nak cerita sekarang ! ni aaron aziz dah tunggu suruh aku tengok dia berlakon . kalau nak cerita cerita . esok petang eh ? pepagi esok aku nak keluar dah . "

" what ? balik lewat malam . esok pepagi nak keluar ? apahal ? "

" err , Faiz eksiden . so , nak melawat jap . then , parents aku nak kena hantar balik kampung dah . nasib baik aku xde kelas esok . "

"ouh "

okey , tu aje jawapan mereka . seterus nya , melayan ombak rindu lah wey . 1 jam lepas tu , aku pun masuk lah tidur sebelah mak .

sedarsedar aje phone aku sedang vibrate sambil menyanyi lagu What Makes You Beautiful - One Direction . aduh , siapa pulak call aku subuh subuh ni ? baru  pukul 5.50 pagi kot . ade kecemasan ke ?

Razif ? buat apa dia call aku ni ?

nak jawab ke tak ekk ?

" Adik , siapa call tu ? " suara mak kedengaran .

ouh , mak . Mak dah siap mandi dah pun . telekung pun dah siap sarung . tunggu nak masuk waktu aje ni . yang aku ni pulak ? hmmm , dalam selimut lagik kutt ,

" err, alarm lah makk , " 

haaa , anak derhaka kau hari ni ! tergamak kau tipu mak kau , kan ? ape nak jadi dengan kau nii ?

" dah , mati kan alarm tu . pergi mandi dan siap siap cepat . "

aku hanya mampu tersenyum . aku pun silent kan phone . takut Razif call time aku mandi kang . memekak pulak orang nak solat subuh .

bzzzzzttt ~ *vibrate .

' morning ! bangun subuh ye , nanti Razif jemput pukul 8, kita kena pergi satu tempat dulu sebelum pergi hospital . and please ya , don't take breakfast dulu . '

err , pahal lak ni ?

ah , suka hati kau laaaa . malas nak layan . capai towel dengan kemeja biru cair yang mak hadiahkan untuk aku sebulan yang lalu .
mandi ala kadar je la . malam tadi kan mandi lambat then tido , so , xde la nak busuk sangat pun . hehehe .

lepas aku mandi tu , aku solat . then aku siap siap pakai tudung . mak lagik advance , dah siap duduk depan tv kott ! haishh . eksaited  betul mak aku ni . hihi .
aku sedekahkan senyuman kat mak . sambil tu aku g masuk dapur . lapar oii ! nak milo panas secawan . alas perut sikit .

" mak nak milo ? "

" tak pe lah , kejap lagi Razif nak sampai kan ? "

aku sekadar mengangguk .

so , aku buat milo untuk aku sorang je laaa . hiii ~

TIN ! TIN !
umang aiii ! tersedak milo aku dibuatnyaa . beragak lah Razif oii . ni kawasan perumahan . pepagi buta pulak tu . jangan la slumber slumber je main hon . hishhh !
terus aku cuci cawan sebelum terkocoh kocoh masuk bilik and ambik dompet dengan handphone . mak dah menggeleng . hihi . perangai anak mak ni xberubah lagik laaa .

" jom "itu la kata kata Razif sebelum kereta dia mula meninggalkan rumah sewa aku .

perjalanan yang mengambil masa selama 30 minit tu hanya di temani oleh lagu lagu dari radio . aku takde mood nak cakap pape memandangkan lepasni mak ngan ayah nak balik kampung dah . sobs sobs sobs .

" okey , kita dah sampai "

mak ngan abah jalan beriringan . aku jalan kat belakang diorang . tak mau la kacau suasana romantik pengantin lama ni . hihi . sweet . kalau aku kawin nanti , aku harap aku dapat lelaki macam abah . sweet . romantik . mana mana pergi pun , mesti nak jalan sebelah mak jugak . even kat pasar basah pun dia sibuk sibuk je nak pilih ikan dengan mak . hishh . comel lah abah ni . lagi satu perangai abah yang aku suka , ayah selalu faham mak . bila ayah nampak mak dah duduk kat sofa sambil pegang kepala , mesti abah cakap " harini abang masak ehh ". mak mesti senyum lebar .

" senyum sorang sorang yeee "

hiks . kan dah malu sendiri . haha . berangan lebih la .

" Iman suka lelaki yang macam mana ? "

ehh ? kenapa dia tetibe tanya ni ? macam tau tau je apa yang aku nga fikir .

" entah . susah nak jawab benda ni " terus aku jalan laju laju and tinggalkan Razif sorang sorang kat belakang .

terus aku ikut mak dengan ayah naik lif . hmm . cuak jugak nak tengok Faiz ni .

teruk jugak lah keadaan dia . patah kaki kiri . tangan retak sikit . luka luka kat badan sebab cermin kaca kereta tu .hishh . takut la nak tengok lama lama . lagipun dia baru je tidur , so xde lah nak borak borak bagai . sejam lebih lepastu , baru Razif ajak tinggalkan hospital .

macam biasa lah . mak dengan abah macam tak perasan kewujudan aku . hihi .
takpe lah , bagi diorang chance .

" iman ! " aku menoleh .

" saya nak bawak awak pergi satu tempat . saya harap awak suka tempat tu "
aku hanya tersenyum . tak tau nak cakap apa .

" awak tak sedar ke yang selama ni saya suka awak ? awak tak perasan ke saya selalu pandang awak ? saya tahu apa yang awak suka . apa yang awak tak suka . saya tau betapa awak sayangkan mak abah awak kat kampung sana . mereka yang pertama di hati awak kan ? semua perkara yang berlaku kat diri awak , awak bagitahu mereka . kecuali , ... "



MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment