MirAcLe WoRdS

29 September 2013

student life .

well , it's a little bit late to tell you about my student life .

hehe . mahap le , since masuk IPT ni , aku jarang online la .

so , seteah hampir 4 bulan , sekarang baru aku nak bermukadimah pasal tempat aku belajar .

let the story begin ....

13 JUN 2013

like seriously , aku malas gila nak packing barang . semua baju baju aku longgokkan kat satu tempat . beg pun ada kat situ .lepas tu , aku g jalan jalan keliling rumah . tengok tv , main dengan hamster , makan , tido , makan , tido . sampai lah ke subuh 14 JUN , di subuh Jumaat yang hening . time tu la baru aku nak melipat baju baju aku . time tu , nenek dah tegur aku , " kenapa ni ? kau taknak pergi ipoh ke ?"
well , of course la nak . tapi tak nakk .. ehh ? ehh ? apa ni ?

aku nak pergi . yela , nak sambung belajar kann ?
tapi , aku taknak pegi . gila oi , time lipat lipat baju ni aku da terasa homesick dah T.T
*mengade*

14 JUN 2013

aku bertolak pergi Ipoh . makan masa dalam 5 jam jugak la nak masuk tol Simpang Pulai tu . pastu , time nak cari Politeknik tu , perghhhh ... kemain berbelit lagi jalan nya . mabuk aku . wakakaka .
last last , kawan abah yang tolong tunjukkan jalan . hmm, first impression aku , " boleh laaa "
pastu , aku tengok , asrama dengan kampus tu kat tempat yang berbeza . mak aihhh . kena lintas jalan lagik . acano den nak lintas ni ? haihh . pastu , kitorang g la carik hotel untuk stay /

15 JUN 2013 dan seterusnyaaaa

awal awal lagik aku dah bangun sebab bilik tu terlalu sejuuuuukk . dah la terpaksa berebut selimut dengan adik aku . haihhh . last last , terpaksa aku mengalah . aku bangun and mandi . and yeahh , nervous tu pun datang menjenguk akuu . haihhh . pergi lah jauh jauh oiiiii !

gila wehh , sarapan pagi pun tak lalu nak makan . aku punya nervous tu melebihi nafsu makan aku kot .
sampai kat dewan , terus lapa tu datang pulak . adoi . mana la aku nak carik makanan dalam dewan tuu .
geram betul .. lepas selesai segala penyerahan dokumen tu , kena amek gamba untuk matrik card . dah la kena pegang kertas yang ada IC number . dah macam gambar nak masuk penjara pulakk . --'

lepas keluar dari Dewan Jubli Perak ni , kena pergi dewan Warisan , amek baju , fail denagn apa tah lagik .
lepas tu baru boleh masuk Kamsis a.k.a. asrama . hmm , aku dapat blok A . paling dekat dengan jalan raya .
Ipoh ni bandar oiii ! tak macam Rembau dulu . kat Rembau , nak tidur , senang je . tenang . kat sini , time kau nak tidur tu la mat rempit lalu . time tu la ambulans bunyikkan siren , time tu la kereta bukak lagu kuat kuat . haram jadah betul ! stresss !

lepas pindahkan barang dalam bilik  aku pun kemas kemas la bilik tu sikit .
pastu , abah ajak makan tengah  hari . disebabkan baru pukul 11 and aku still tak selera nak makan . so , aku tapau je . *lapa tapi xde selera nak makan*

pukul 12 lebih camtu , tinggallah aku seorang diri kat Ipoh . T,T


 
Berjuang di sini sehingga 2016 . Insya ALLAH .



MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment