MirAcLe WoRdS

15 October 2013

aidil adha 2013

Assalammualaikum w.b.t.
apa khabar anda anda semua ?
saya di sini sihat sahaja .
jadi , harini saya ingin berkongsi tentang hari raya aidil adha saya di perantauan .

hmm. di sebabkan kesunyian di rantau orang . aku pun tak tahu la na buat apa . aku hadap la laptop aku ni .
nak masak pun cam awal lagik kan . 
so , aku online la kejap . muncul pulak kawan aku ni .
bace lah chat kitorang ni .





nampak tak ke-SENGET-an kepala memasing yang tak balik ni . hihi
so , ini cerita dua hari yang lalu . 

cerita harini , 15 OKTOBER 2013 .

bangun awal awal pagi . gosok baju . mandi . and siap siap pergi Masjid Sultan Azlan Shah .
nak tunaikan solat sunat aidiladha . 
amboi , kemain padat lagik masjid . sampai saff yang last sekali pulak tu . ada yang terpaksa buat saff baru kat runag solat tingkat bawah .
serius , ramai gila awek gojes gojes . lawa kot muka memasing . 
even makcik makcik pun nampak muka lawa . terdiam gue . 

lepas solat tu , dengar khutbah . cm biasa la ...

then , time nak balik tu , I lalu sebelah kereta Sultan youu ! 


I pun tak perasan sebenarnye . tetibe Mira cakap , 

" jalan cepat lah oi . VIP nak balik dah tu "

ohh . okayy . sempat lagik aku amek gambar . hihi .

lepas tu , kitorang jalan la balik kamsis . sempat lagik amek gamba ni .
masa nak naik tangga balik bilik tu , aku nampak warden tu pandang kitorang .
dalam hati dah berdoa dah . mintak mintak lah dia panggil ajak makan rendang kat rumah dia .
hmm .
hampa .
dia pandang je .

' haaaarapan , harapan menjadi layuuuuu~'

sedih baq hang !

so , duduk bilik , breakfast .


dari kiri : air milo , ketupat , kuah kacang dengan sambal . 
yummy !



ini la awek yang teman aku beraya kat sini . hmm . terima kasih Mira !

time nak makan ni , kawan Mira call . ajak datang raya kat rumah dia .
alhamdulillah . rezeki . 
dia datang amek lagik sejam .
lepas aku breakfast ketupat dengan kuah kacang tu ,aku balik bilik and online .
melayan perasaan .

then ,gerak g rumah Dila . 
gue makan ....


dari kiri : roti dengan peanut butter , jem rasberi dengan kek gulung ni .
sedap oi mak Dila masak !
tapi , sebab aku segan , aku makan sikit je . 

aku sorang budak elektrik . dorang 7 orang budak banking .
tak boleh masuk oi .
dorang cakap ekonomi , akaun .
aku apa tau ??
resistor . voltage . current .
hmm . diam jela .
dengar .
pandang orang .
tengok satu satu .
makan kuih .
tengok phone .

bila nak balik niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ?

lepas Zohor baru dorang nak beransur .
hmm .
itupun tak terus balik .
Dila bawak jalan jalan kat Ipoh .
tah mana mana dia bawak tadi . 
dah la laju gila .
paling best bila dia tak brek kat bumper . 
melompat oi ! 
haha .

balik bilik , aku kemas2 sikit sepah yang aku buat .
then , tido . kalau dok sorang sorang . memang mengalir deras la jawab nye .

then , bangun time asar .
perut bunyi bunyi . tapi buat tak tahu je la . 
kafe tutup . kedai melayu pun tutup .
aku ada ketupat dengan kuah kacang je .
dah muak makan benda tu 2-3 hari ni .
hmm .

lepastu , aku online lagik .
adik aku kata nenek masak lontong .

lepastu , xde cerita menarik sampai lepas isyak .

pukul 8.40 malam ,
aku mengidam lontong nenek . so , aku decide nak buat lontong jugak lah .
aku masak lontong . 2 minit je 


sedap tau . hihi . tempat lain tak jumpa lontong cenggini .

lepas makan , aku online lagik .

harini , aku memaafkan diri aku sebab tak belajar . ye la . kalau belajar pun , bukannya boleh masuk kepala otak aku ni . hmm .

okay la .


Salam aidil adha . 
dari saya , Nurul Afiqah `Izzaty Binti Tamby Chik 
Australia , Ipoh Perak .
hihi .
*berangan*

" Kita kena redha dengan pengorbanan yang kita lakukan . Ikhlas semata mata kerana Allah sebab kita hanyalah hamba kepada-Nya"





MirAcLes dO HaPpEn!

2 MirAcLes WilL HaPpeN !:

indahhiasan said...

Selamat hari raya aidiladha :-) menarim menu di pagi raya..seb bek study kt kelantan.sna harj raya haji meriah..

Jay_Izzaty said...

huaaaa . untung lahhhh . kat sini sambutan biasa biasa je . T^T

Post a Comment