MirAcLe WoRdS

19 October 2013

teka - teki (2)

pukul 12.07 - 12.15 tengah malam .

aku nga online and dok chatting kat FB .
pastu aku dengar bunyik orang ketuk ketuk meja .
dekat sangat dengan aku .
bunyik macam dari belakang aku . 
bunyi dari meja roomate aku .
aku pusing la .
hmm . takde apa yang mencurigakan .

aku teruskan chatting aku tu .
buat tak tahu je .
tetibe budak bilik sebelah ni ketuk ketuk dinding pulak .
tadi diorang ajak aku tido kat bilik diorang . tapi aku tak nak . 
aku cakap kat diorang yang aku dah lama tak tido kat bilik aku . biar la , aku tido sorang pun takpe sebab roomate Mira dah balik . berani la sikit kan .

so , bila diorang ketuk ketuk dinding ni , aku fikir diorang nak ajak aku tido same same lagik .
aku pun keluar la . rasa nak marah pun ada . yela , dah tengah tengah malam , nak main ketuk ketuk pulak bebudak ni . 

aku g bilik sebelah . ketuk , bagi salam , bukak pintu . 

aikk . gelap dah . korang prank aku ke apa oi ?

" kau tak dengar bunyik tu ke ? " Mira tanya .

" dengar . korang buat ke ? "

" tak . mana ada . kitrang dah tido kot . "

errr . dah tido ? apa dia ? dah tido ? ape ? dah tido ? 

abistuu ? abistuu ? ape jadah nye yang bunyik tadi ?

" yang ketuk dinding tu ? " aku tanya .

" kitorang la ketuk dinding . bunyik tu kuat sampai kitorang terbangun "

" errrr . haihhh " aku hanya mampu mengeluh .

untuk pengetahuan kome semua , bilik teman ni , number 116 . bilik paling hujung . 
sebelah kanan , bilik 115 . bilik 117 tak wujud .
meja tempat aku online ni , dinding dia sambung dengan bilik 115 . 
bunyik pelik tu datang macam dari arah 117 *paham?*
haa . itu la yang seram tu .
budak bilik 115 boleh terbangun dari tido sebab bunyi tu while aku boleh buat tak tahu .
baru nak bajet tough gagah perkasa berani apa semua . 
ciss . terbantut !

so ,

aku keluar dari bilik diorang . nak check laptop aku . takut takut la ada yang balaskan chat aku pulak . 

haihhhh . 

aku bukak pintu bilik . 

*Meremang*

aku bagi salam . 
aku pandang sekeliling . 
*acah acah berani je*
takde pape . 
semua tenang . 
aku sarung sweater . 
amek stokin . 
capai bantal , 
bantal bucuk dengan selimut bucuk . 
terus bawak pegi bilik sebelah . 
lepas tu  aku amek laptop pulak . 

and terus merempat kat bilik sebelah .

hmm . aku ni , acah acah berani memang teror . tapi , berani berani acah .. puihh . memang ke laut . haha .
as budak asrama, aku faham , benda ni memang suka sangat kacau time nak exam . 
mula mula tu aku watlek watpis je . bila budak berdua ni kalut . haaa time tu la aku mula rasa semacam . seram sejuk oii . meremang semua . haihh . lemah betul semangat aku . esok siang , aku mulakan sesi ' pembersihan ' . insya ALLAH . kena tanya abah dulu la bab bab cenggini . aku bukannya tau sangat .
semoga ALLAH permudahkan segala urusan aku esok . aamiin .

p/s : bilik mira dengan nafal ni banyak nyamuk . hish . habis kulit mulus I ni kena gigit . kan dah tak santek . 
hihi . okey tipu . tipu . nyamuk ni pun main acah acah je . geram aku . g la main jauh jauh oiiiiiii !
nak tidur pun tak tenang .

*nafal banyak donate blood kepada nyamuks sekalian* 

hoho



MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment