MirAcLe WoRdS

14 March 2014

rindu .

" sikit sikit ngadu kat mak . sikit sikit mak . sikit sikit mak . semua benda kau kena bagi tau mak kau ke ? "
hmm . deep .

mestilah semua benda kena bagitau kat mak . dia kan bestfriend yang paling best yang ALLAH bagi kat kita . lagipun , kan mak dah susah payah kandung kita . jaga kita . care pasal kita . prepare kan keperluan kita . 

lagi satu , family kita kan orang paling dekat dengan kita . yang tahu baik buruk kita . yang masih terima kita saat orang lain tinggalkan kita . 
waktu sekarang nilah kita ada untuk family . nanti dah kerja , dah busy . tu belum berkeluarga sendiri lagi kan . mak ayah kita pun sebenarnya nak tahu pasal kita . apa yang kita rasa . apa yang kita alami . apa yang kita hadap hari hari . biar la orang kata kita anak emak ke . anak manja ke . ada masalah ke tu semua ?

tak kan ?
so,  jangan pernah malu nak cakap 

" Saya sayang mak " 
" Saya rindu mak "
"Saya nak teman mak "

buang ego tu . tak rugi apa pun kalau cakap macam tu .

 malu ?

yep . dulu aku pun malu nak cakap macam tu . tapi , start sem lepas . bila dah duduk jauh sangat dari family . aku buang ego . buang malu .
aku cuba cakap macam tu . mula mula tu macam main main la . sms mak . 

" rindu rumaaaaaaahhhh . hehehhehe "

nampak macam main main . tapi takpe . first step kan ...

lama lama tu ubah la sikit sikit . 

" rindu mak . rindu abah . rindu semua "

macam tu la .

last last . sekarang . dah takde nak malu apa semua tu . it comes naturally . 
bila rindu , cakap je terus . sms je terus . kadang kadang tu aku call je . nak dengar suara mak . suara adik adik . suara abah . 

p/s : aku homesick lagi :'(



sentap ?


MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment