MirAcLe WoRdS

11 July 2015

Orang tengah ?

" This is for you "
Tiba tiba Haznik memberikan aku sekuntum mawar merah . Aku terkejut . terdiam . 6 pasang mata yang lain memandang ku dengan Nik .

" What ? " aku bertanya lagi . mungkin dia salah orang kut .

" I said , this is for you my lady , Nur Fazlin bin Farid "

Rahang jatuh !
Biar betul . takkan la time time macam ni dia nak buat aksi romantik pula .
and , takkanlah dia nak suka kat aku kot ? kolot la kepala aku ni .

" heyy , amek la bunga ni . kejap lagi kita nak buat persembahan kan ? petang tadi terlupa nak bagi kau . suruh kau pakai terus malam ni . Ira . tolonh letakkan kat poket kiri jaket dia ya " panjang lebar Nik berkata .

hampeh . ni untuk persembahan rupanya . bukan untuk aku . ahhh . sedih sedih .

" perghh ! aku ingatkan kau bagi dia betul betul tadi " Fakhrul mengurut dada . 

" tu la . aku baru nak terkejut " sambung Ira sambil tangannya membetul kan kuntuman ros kat jaket aku .

aku masih blur . tak tahu apa yang terjadi . 

" persembahan seterus nya .... "

lampu spotlight tertumpe pada aku dan Nik yang masih duduk kat meja bulat . Nik berdiri sambil memperkemas tuxedo silvernya . dia kemudian tunduk sedikit sambil mempersilakan aku untuk bergerak ke pentas . aku tersenym gugup apabila tepukan mula kedengaran . aku dan Nik beriringan ke atas pentas . 

" Assalammualaikum dan selamat petang semua . i'ts just an acoustic songs from us . well , the first song is , Count of me by Bruno Mars " 

Dia mengambil tempat . beberapa saat kemudian ,  jarinya mula menari di atas keyboard . 

Gugup. aku gugup . aku pandang dia . dia .nampak sangat tenang . dan aku pula perlu mulakan petikan gitar sekarang . 

satu , dua , tigaaaa . dia mula menyanyi ..... 

Oh uh-huh
If you ever find yourself stuck in the middle of the sea
I'll sail the world to find you
If you ever find yourself lost in the dark and you can't see
I'll be the light to guide you

Find out what we're made of
When we are called to help our friends in need

You can count on me like 1, 2, 3
I'll be there
And I know when I need it
I can count on you like 4, 3, 2
You'll be there
'Cause that's what friends are supposed to do, oh yeah
Ooooooh, oooohhh yeah, yeah

If you're tossin' and you're turnin'
And you just can't fall asleep
I'll sing a song beside you
And if you ever forget how much you really mean to me
Every day I will remind you

Oooh
Find out what we're made of
When we are called to help our friends in need

You can count on me like 1, 2, 3
I'll be there
And I know when I need it
I can count on you like 4, 3, 2
You'll be there
'Cause that's what friends are supposed to do, oh yeah
Ooooooh, oooohhh yeah, yeah

You'll always have my shoulder when you cry
I'll never let go, never say goodbye
You know...

You can count on me like 1, 2, 3
I'll be there
And I know when I need it
I can count on you like 4, 3, 2
You'll be there
'Cause that's what friends are supposed to do, oh yeah
Ooooooh, oooohhh

You can count on me 'cause I can count on you

" i dedicated this song to all of us . I hope our relationship will remains . okay . next song , I also dedicated it for all of you especially for my partner tonight , Nur Fazlin bin Farid . Thanks for tonight my lady "

Dia mengangguk menandakan aku boleh mula petik gitar .
kemudian dia pula memainkan keyboard .

I wanna know
Who ever told you I was letting go
Of the only joy that I have ever known
Girl, they were lying

Just look around
And all of the people that we used to know
Have just given up, they wanna let it go
But we're still trying

So you should know this love we share was never made to die
I'm glad we're on this one way street just you and I 
Just you and I

I'm never gonna say goodbye
Cos I never wanna see you cry
I swore to you my love would remain
And I swear it all over again and I
I'm never gonna treat you bad
Cos I never wanna see you sad
I swore to share your joy and your pain
And I swear it all over again

All over again 

Some people say
That everything has got its place in time
Even the day must give way to the night
But I'm not buying
Cos in your eyes
I see a love that burns eternally
And if you see how beautiful you are to me
You'll know I'm not lying

Sure there'll be times we wanna say goodbye
But even if we try
There are some things in this life won't be denied
Won't be denied

I'm never gonna say goodbye
Cos I never wanna see you cry
I swore to you my love would remain
And I swear it all over again and I
I'm never gonna treat you bad
Cos I never wanna see you sad
I swore to share your joy and your pain
And I swear it all over again

The more I know of you is the more I know I love you
And the more that I'm sure I want you forever and ever more
And the more that you love me, the more that I know
Oh that I'm never gonna let you go
Gotta let you know that I

I'm never gonna say goodbye
(I'm never gonna say goodbye)
Cos I never wanna see you cry
(never wanna see you cry)
I swore to you my love would remain
And I swear it all over again and I
(swear it all over again and I)
I'm never gonna treat you bad
(never gonna treat you bad)
Cos I never wanna see you sad

(never wanna see you sad)
I swore to share your joy and your pain

(oh no, oh no)

And I swear it all over again


All over again
All over again
And I swear it all over again

" uuuuuuuu ... a love song for a lady huh ?" terdengar satu suara dari meja sebelah kiri . entah siapa punya suara . aku tak pasti . 

" that's all from us . thanks " aku menghampiri Haznik . kami sama sama tunduk sebelum berjalan beriringan ke meja makan .

" wow . impressive ! such a beautiful voice young man ! " Anis bersuara riang . Haznik hanya tersenyum .

" and you my dear . i couldn't believe my eyes when you started to play the guitar ! " Anis menepuk lembut bahu aku  . aku hanya tersengih .

" takde la . biasa je "

" Biasa je kepala kau ! kau tak pernah bagitau pun kaupandai main gitar ! " Fakhrul meninggikan suara 

" kau tak tanya .... " 

Fakhrul mencebik . yes ! aku menang kali ni . dia tak tau nak cakap apa .

selepas sesi makan dan penyampaian sijil , semua peserta dibenarkan untuk berada di dewan sehingga 11 malam . Fakhrul mengambil peluang ini untuk mendekati Anis manakala Adam pula sibuk mengusik Ira .


" eh , jomlah amek gambar !"
cadang hafiz . 

" kita amek gambar 8 orang la eh . " Anis bersuara .

sesi bergambar pun bermula . macam macam aksi . macam macam kerenah . layan kan la semua . lepas tu , aku kembali duduk kat tempat tadi . duduk sorang sorang sambil petik gitar . Layan lagu Encik Mimpi pulak lah . Rindukanlah .

" Hey . ni kenapa duduk je ? tak join diorang amek gambar ke ? "

" eh Nik . buat terkejut orang je . hm , tadi dah ada gambar tu , cukup lah . "

" I have question for you "

" apa ?"

" Pernah admire orang tak ? "

GULP ! soalan ape ni ? 



MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment