MirAcLe WoRdS

28 October 2014

ke-sado-an

tiba tiba ter-throw back .

teringat masa kecik kecik dulu . masa aku still the only child of the family .
masa tu ayah aku dok kerja KL sana . busy oi dia . handle bahagian jenayah . lepak KL .
memang superb lah . busy tahap tak ingat .

seminggu sekali je kot aku jumpa ayah aku . tak pun 2minggu  sekali T_T
*untung kau jumpa ayah kau hari hari . tu pun kau nak buat gaduh jugak*

entah . aku tak ingat . aku kecik lagi mase tu . baru setahun jagung . *uuu . guna peribahasa kata nya*
aku rasa aku setahun dua la umur . sebab aku dapat adik masa 3 tahun .

yang aku ingat . bila ayah aku balik je , mesti aku dapat coklat berkepuk kepuk . seronok weh .
dah la boleh makan sorang sorang . tak yah nak rebut dengan sape sape . hehe hehe .
*ketamakan terserlah* ^^V

dan , masetu . kalau pergi shopping kan , mesti keluar rumah pepagi dalam pukul 10 ke 11 ke . then , shopping banyak banyak tempat . sampai ke petang baru balik rumah .

kenapa ?

sebab ayah aku bukannya ada kat rumah pun . aku dengan mak aku dengan makcik aku pergi la jalan jalan carik barang rumah . makan pun kat luar . kalau g shopping ni , mau 3-4 mall jugak la kitorang serbu . btw, zaman dolu dolu tu, barang bukannya mahal macam sekarang .
kau kena tahu tu ..... lagipun , bukan nya setiap mall tu kitorang borong sakan ...
kitorang banding kan harga dulu . mana murah , baru sambar laju laju . hehe .

punya lah sikit masa aku dengan ayah aku..... sampai satu saat tu, aku rasa aku boleh hidup tanpa ayah....

aku pun tak tahu kenapa rasa macam tu . mungkin masetu aku kecik and aku tak faham betapa penting nya beliau dalam hidup aku .

dulu, masa aku nak masuk sekolah, mak aku yang belikan barang barang aku .
ayah aku ? kerja .

bila aku dapat anugerah ke apa apa ke kat sekolah ... mak aku yang datang .
ayah aku ? kerja .

nak pergi sekolah... mak aku yang hantar .
ayah aku ? kerja .

haaa.. jangan salah anggap pulak . ayah aku bukannya lebihkan kerja dari family . cumanya, dah memang kerja incik pulis busy memanjang kan . katenye Malaysia negara aman ? *ehh?

normal lah kalau busy bekerja . kalau tak, makan gaji buta pulak .

kau tahu, bila aku besar... orang duk kutuk kutuk polis ni .
kau fikir tak pasal anak bini dia ?
kau pernah rasa tak ?

aku dulu duduk asrama . balik sebulan sekali .
ada sekali tu . time aku balik .. ayah aku takde kat rumah ?

dia pergi mana ?

bertugas untuk riot yang konon nak tuntut keamanan negara .
mungkin aku terlalu kebudak budakan untuk faham "keamanan negara" yang kau cakap tu .

bila polis bertugas , kau takde nak ucap terima kasih .
bila polis buat salah , kau kutuk tak sudah .
yang buat tu sorang je . bukan semua ...

pernah terfikir ?

and now , i'm wondering how SADO is my mom ....
cemana agaknya mak aku hadapi semua situasi yang aku cerita tadi .
mak aku kerja jugak .
mak aku uruskan aku ,
mak aku masak .
kemas rumah .
apa semua dia buat .

aku pernah tengok airmata mak aku 2 kali ja sepanjang 19 tahun ni .
1. masa arwah atuk aku meninggal .
2. masa mak aku tinggalkan aku kat Ipoh ni .

itu sahaja .

sado isn't it ?

and i'm also wondering .... mampukah aku se-sado mak aku ?

dapat pahala bila pandang wajah kedua dua nya . miss them  lot !

okay, sebelum aku blah. jangan salah anggap cakap ayah aku macam macam eh .
dia ayah yang baik dan bertanggungjawab .
aku je yang salah interpret dulu ...
dan... dulu je dia kerja KL . lepas kitorang pindah rumah, lepas aku dapat adik ke 2 dan 3 , ayah aku dah pindah . tak duduk KL dah .
lepak kat rumah je . itupun, kengkadang busy gak .

faham je lah kerja pak polisi ni . kan ?

sape geng anak polis ... angkat tangan !
MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment