MirAcLe WoRdS

12 October 2014

kepala angin .

mak aku selalu cakap aku ni kepala angin . bukan dia sorang je . mak aku punya mak pun cakap benda yang sama . *nenek aku laaa*

" kau pun kepala angin jugak "

hehe . suka bila mak cakap macam tu . tak tahu kenapa . ngeh ngeh ngeh .

aku mengaku la aku ni kepala angin .
*kepala batu pun ye gak*

mood selalu je berubah . kalau pagi tu kau nampak aku gelak . tak mustahil petang tu kau nampak aku monyok pulak . bende ni pun terjadi harini .

pagi nya , aku dah start mengusik orang . hampir semua yang rapat ngan aku kena bahan dengan aku . hehe . lepas tu  bila da masuk tengah hari tu , dorang dah mula buat serang hendap kat aku .

sikit sikit diorang kacau aku pulak . dah la mental nga koyak , diorang g kacau fizikal aku pulak . dijentik jentik nya tangan aku . heshhh . sabau je le . sudah nya , aku sepuk diorang guna tuala lap peluh . amek la kau bau busuk aku tuuuuu . siapa suruh carik pasal time mental aku koyak ! haha . padan muka ! =p

time aku sibuk sibuk sepuk orang tu . ada la yang mengusik aku ...

" kau ni , cuba la senyap sikit "

" okey " sentap dah time ni . terus aku blah g tempat lain .
pastu aku sarjen suruh amek lunch and makan dalam markas . sementara nak tunggu yang lain siap amek makanan . aku duduk diam je la . senyap . sepi . sunyi ... *eceeehhhh , poyooss*
then , bila habis makan, jen suruh tunggu kejap. dia nak bagi taklimat sikit . time duduk tu pun aku senyap je la . sentap tak habis lagik woi !

time nak balik tu, kena susun kerusi masing masing kat stor. masa aku beratur nak letak kerusi tu, ada la beberapa orang depan aku yang meruntuhkan tingkat kerusi tu . aku diam je. malas nak campur.
bila tibe turn aku, aku dengar

" kerusi runtuh ni mesti sebab aku budak tengah marah niii "

aku diam je lagi . terus susun kerusi aku . malas nak pandang . aku tau dia perli aku .
pastu aku blah . time nak amek beg tu, dia tutup pintu . kalau aku tak perasan, memang cium pintu la aku jawabnya. tapi, nasib baik aku perasan. pastu aku bebel la ,

" ke tepilah. menyibuk je !"

aku terus amek beg and dismiss terus dari markas.
 nasib la Kak Umie sudi tumpangkan aku naik motor dia harini. takde lah jenuh aku nak menapak balik rumah . hehe . baru je merasa bahagia sekejap, budak tadi tu membahan aku " heyyyy budak merajuk ni kaaaaaaaaaaaaaaannn "

aku mampu buat muka je .

aku balik rumah dengan aman dan tenang hati nya .
masa nak bukak spike boot tu, tetibe budak tu lalu depan rumah .
*rumah kitorang selorong*
dah la lalu depan rumah aku, lepastu, dia dok jerit jerit " ada budak merajuk ada budak merajuk "
buat malu kat jiran jiran je . nasib baik la depa pakat dok tidoq dalam rumah .
*eceeehh, da pandai cakap kedah sikit sikit*
hehe . aku tak tau pun jiran buat apa. jangan terpedaya =p . tapi yang pastinya, memang diorang duduk dalam rumah je. bersantai santai dihujung minggu katanyaaa.

hmm , aku pulak nak bersantai santai ni . sekian sahaja tazkirah harini . 
haha . lawak ! datang mana aku bagi tazkirah .

okey, sekian sahaja coretan hari ni . moga ketemu di masa yang lain . heeeeeeeeeeeeeeeeeee...





MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment