MirAcLe WoRdS

01 January 2015

terima kasih .

eh , sebelum tu nak cakap sikit . aku bukan hangat hangat tahi ayam je nak taip post dalam bahasa inggeris . aku da draft satu post . tapi tak habis lagi .
harini memang terpaksa taip bahasa ibunda sebab ni tulisan dari hati .
hati aku MELAYU (campur english sikit). kalau cakap omputih kang tak cukup feel . gitu . ahaha .

okey .

banyak benda jadi kat Malaysia . semua orang tahu kan ?
salam takziah buat semua yang terlibat . semoga terus tabah menghadapi dugaan =)

tapi, untuk aku .

bende buruk buruk , busuk busuk , semua dah campak tepi .
senang cerita , aku dah LUPA ! hehe . neuron otak tak bergabung =p

okay , now , cerita yang wangi wangi nya .
banyak ,

bulan satu ,
masuk rumah sewa rasa macam jakun sangat sebab rasa diri ni budak budak lagi mana layak nak duduk rumah sewa . hahahaha ..

oh, tak lupa pada injection HPV juge . hehe .



bulan dua .
aku tolong puan Junaida . jadi AJK konvo .
merasa aku pegang pingat anugerah khas ketua jabatan .
pingat ni boleh dapat kalau HPNM kekal atas 3.5 sampai sem akhir nanti .
aku harap aku dapat !
in shaa ALLAH , Aamiin .



bulan tiga .
i got this teddy bear gemuk for my birthday


tapi , satu tak cukup . nak lagiiiiiiiiiiii ...... 

hehe .

bulan empat ,
masuk Rejimen 503 Askar Wataniah .





banyak pengalaman . banyak kenangan yang tak boleh nak cerita kat sini . nanti 3hari 3 malam baca post tak habis habis . tu ha ... belanja gambar tangan allergy . hahahaha

nah , belanja muka rentung sikit .



masa dalam kem jugak , dapat result final sem 2 yang amat memberansangkan . meningkat sangat !

ni pasal cerita rekrut aku >> KLIK SINI <<

bulan enam .
masuk semester 3 .
Didi mesej aku . ajak aku keluar . round round kat ipoh .

Diana , Fadhil dengan Didi jemput aku kat rumah sewa .
Dorang bawak aku pergi Ipoh parade nak amek Mirul (Busuk) .
Lepak Big Apple jap .


lepastu pergi makan kat Dataran MBI .
ni la first time kiranya aku makan keluar dari tempurung tu . hahaha .
baru la nak merapa nasi pataya banjir ke hape tah . haha

lepas isyak , kitorang pergi main roller blade =)



bulan tujuh .
sukan antara rejimen .
ini la first time aku main BOLA TAMPAR beb !
mana pernah main bende alah ni kan . patutnya aku main dalam team PUO (kompeni D)
tapi , sebab dah terlebih orang, aku kena campak masuk kompeni A .

Staf PSivam yang ajar aku cara nak serve tu . tapi dah terlewat . tangan aku da bengkak da sebab salah teknik masa mula mula main . haha .

tapi alhamdulillah , naib johan kau !

bulan lapan .
Alhamdulillah dapat keluarga baru . Akak akak PSSI - Persatuan Siswa Siswi Islam PUO.
rapat akrab . seronok diorang bawak jalan raya rumah sedara mara diorang .
bawak borak . share masalah . usrah . meeting . seronok =)

bulan sembilan ,
alhamdulillah . terpilih untuk join MaLPTAAC siri 9 \ 2014 - Malaysia Polytechnics Territorial Army Annual Camp . Penat latihan apa semua . aku takde cuti sabtu ahad dah . memang 7 hari seminggu aku spent kat poli .

pagi , start dengan PT . lepastu breakfast .

lepastu latihan kawad senjata .



pukul 12 , latihan log relay .


lunch . lepastu ada kelas ketenteraan .


pukul 4 sukan .

pukul 5.30 balik .
penat .
dia punya berpeluh tu tak payah cerita la . memang tak sempat nak kering langsung .
bau pun boleh tahan gak =p

bulan sepuluh .
latihan diteruskan . dan aku memaksa badan aku bekerja double triple sebab final exam !
susah sikit nak study bila mata asek berat ni . lebur saje atas katil . hahaha

bulan sebelas ,
Malptaac !


baris lapor nak pergi Politeknik Dungun .
alhamdulillah . kat sana dapat tempat ketiga kawad senjata . Tempat kedua keseluruhan acara menembak . Tempat Pertama log relay .
untuk sukan . game bola tampar , bola jaring dengan futsal .. kitorang bolot tempat ketiga .

Secara keseluruhannya , PUO juara !


bulan dua belas .
bermulanya , latihan industri di Likom Caseworks .


terima kasih mak , terima kasih abah .
terima kasih adik adik .
terima kasih kaum keluarga .
terima kasih housemates .
terima kasih classmates .
terima kasih officemates .
terima kasih untuk segala nya .
makan minum motor kasih sayang .
banyak lagi yang tak mampu diucap kat sini .
terima kasih kat semua orang yang menjayakan 2014 saya .

sekian saje kisah 2014 saya .

selamat tinggal 2014 . sleep tight .

terima kasih sekali lagi .
MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment