MirAcLe WoRdS

25 March 2015

Senyum .

" senyum senyum selalu. Senyum senyum denganku . Tiada seindah senyuman mu oh oh ohhhh"

Senyum. Apa itu senyum ?
Senyum itu sedekah .
Senyum itu tanda gembira.

Banyak lagi definisi senyum .

Apa yang aku nak taip harini, pasal senyuman palsu atau lebih mesra dengan nama omputihnya, FAKE SMILE. sebenarnya, aku sangat kurang setuju dengan manusia yang cakap " walaupun aku sedih aku masih mampu tersenyum"
No no no girl ! Kau sedih sebab satu perkara. Tapi ada berjuta lagi benda yang boleh buat kau bahagia . Kau masih ada mak ayah untuk kau syukuri. Kau masih ada adik adik. Kau masih ada tempat tinggal. Kau masih ada makanan. Kau masih ada elektrik dengan air kat rumah. Kau masih ada pakaian untuk ditukar hari hari. Kau masih ada kenderaan untuk bawak kau jalan jalan. Kau masih ada kesihatan yang baik. Kau masih ada rezeki yang mencukupi. Banyak lagi benda yang ada.. Yang kau boleh fikir.

Yang kau pergi letak masalah kau kat tempat pertama kenapa ?
Kau fikir benda yang kau suka lah weh .

Katakanlah kau gaduh dengan pakwe kau ke kawan kau ke . Then, kau TERPAKSA senyum untuk nampakkan diri kau kuat . Kau rasa kau cukup kuat ke nak buat camtu ?

Amek la solution. Kalau plan A tak menjadi, masih ada 25 huruf lagi.
Tapi aku nak tegaskan , don't fake your smile, princess!
Benda benda palsu ni orang tak suka . Kadang kadang mulut je senyum ,, mata kau tak nampak bahagia pun.

Ye, FAKE SMILE tu membantu. Tapi pada pemdapat aku, kau patut lupakan masalah kau..
Jangan sesekali kau nak fake kan smile kau . Tak ikhlas . Tak menarik . Kalau kau genuine kan smile kau kan bagus. Makin nampak manis . Nampak berseri seri. Ubat kepada awet muda.

P/s: sekadar pendapat dari manusia tak sempurna.
MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment