MirAcLe WoRdS

09 April 2015

Takdir

Macam biasala.. lepas balik kerja aku akan main game sampai pujuk 6.10 petang camtu then aku akan amek haziq kat sekolah. Nak naik motor katanya.

Harini, adik aku balik sekolah lambat. Jadi ditakdirkan aku drive wira untuk amek haziq kat sekolah. Aku memanh tak suka nawak kereta nak amek adek aku. Nanti dekat sekolah tu susah nak unturn sebab banyak kereta. Motor pun laju laju kat sana. O.. separuh hati je rasa happy nak amek haziq.

Sampai dekat simpang rumah aku tu, ada sorang makcik tu tengah duduk kat atas rumput. Dengan sorang budak kecik. Dengan beg plastik banyak banyak.

Aduhh. Kesiannya tengok.

Aku tak jadi keluar simpang. Aku stop je kereta aku. Aku turun.

"Makcik nak balik mana?"
"Kampung banjir"
"Saya hantarkan nak?"
Dia diam je.
"Meh la saya hantarkan. Saya nak amek adik kat skola"
Dia bangun. Aku cepat2 capai beg plastik. Bawak je masuk dalam kereta. Makcik tu mintak turunkan dia kat depan masjid. Sebab dia bukak kedai kat situ. Dia nak hantar barang2 yg dia beli tadi kat kedai tu. Dah la berat barang dia. Mungkin 1km ke 2km la jugak kalau dia nak jalan kaki dari kedai besar tu pergi kedai dia. Sebab tu dia terduduk atas rumput tu. Nak berteduh.

Lepas tolong dia turunkan barang kat kedai dia. Aku tanya la dia nak balik rumah macam mana... dia cakap "takpe dah dekat dah dengan rumah" dia suruh aku amek adik aku. Bila aku dah u-turn kat sekolah tu dia just angkat tangan je. Barang dia pun tak habis masuk dalam kedai lagi. Aku jalan terus je.

Hm. Aku bukan nak cerita kebaikan aku tapi aku nak kau rasa apa yang aku rasa. Serius sayu weh. Kau bayangkan la mak kau nanti jalan jauh jauh bawak barang berat berat dengan dah tua nya. Tak kesian ke ? Ajak teman pun budak umur 3-4 tahun cmtu. Hmm..

Takdirnya aku harini bawak kereta. Selalunya aku bawak motor. Hikmahnya ? Aku dapat tumpangkan makcik tu naik kereta.

INI BUKAN KEBETULAN TAPI INI TAKDIR.
TAKDIR AKU HARINI.

Sejak aku tumpangkan makcik tu terus emosi aku tak stabil. Tak leh blah ah perasaan sedih ni dok mocking aku pulak. Aduyaiiiii !

Aku harap lain kali kalau ada orang nampak makcik ni , ada lah  yang sudi sudi nak tumpangkan dia... aamiin


MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment