MirAcLe WoRdS

08 July 2015

Percaya.

Masa zaman study ni. Akan ada satu makhkuk yang akan menganggu kau. Makhluk ni jenis tak study, tak buat kerja, tapi still score gempak2 dalam exam. Orang study dia buat benda lain. Tapi markah dia mengalahkan kau yang study 3 ke 4 hari lebih awal.

Aku hadap benda tu. Sampai satu tahap, aku dah fed up nak study. Sampai aku cakap kat hati aku, " tak guna kau study, markah teruk gak " , " makan je la megi tu, takde nya effect kat otak kau "

Segala pantang larang aku aku langgar je. Memang aku rasa aku berubah 360'.

Sampai satu saat, aku terfikir,

" KAU TAK PERCAYA TUHAN ? KAU TAK PERCAYA PERANCANGAN ALLAH ? "

Mungkin ada dosa dosa kau yang dia nak hapuskan. So, Dia bagi kau susah. Mungkin Dia nak kau jadi kuat untuk future kau. Mungkin Dia nak kau berdoa mendayu dayu kat Dia. Mungkin Dia nak kau kembali kat jalan Dia. Banyak. Terlalu banyak sebab yang kita tak tahu. ALLAH kan sebaik baik perancang.

Insaflah wahai Afiqah 'Izzaty.
Patutnya kau rindu Allah, bukan Allah rindu kau !
Kau perlukan Dia, Dia tak perlukan kau.

Salam 21 Ramadhan.


MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment