MirAcLe WoRdS

10 August 2015

Have some respect you little girl !

Kisahnya pagi tadi waktu duduk dekat surau sementara nak tunggu zuhur tu.
Makin dekat nak masuk waktu, makin ramai orang masuk surau. Ada la dua makhkuk Allah ni masuk. Duduk dekat dengan aku. Baring. Pastu selfie. Yep, baring sambil selfie.

Em, that's not really the point actually. But do have some respect in surau too. Jaga sensitivity sebab agama lain takde pulak selfie kat rumah ibadat diorang kan ?

Hm, pastu bila Mimie cerita pasal Jieha, budak sorang tu dia menganjing balik ah apa Mimie cakap. Aku perhati je. Dia buat memek muka. Pastu tiru ton suara Mimie and dia kecikkan macam suara kartun. Tapi kalau ikotkan memang agak kurang sopan la perangai budak tu. Orang tak kacau kau, kau tak puas hati kenapa ?

Aku pandang je dia. Aku tahu dahi aku dah berkerut marah time tu tapi dia tak perasan kot sebab sibuk nganjing orang kan. Mana la nak nampak.
Tapi aku rasa kawan dia perasan.

Hem. Lepas dia nganjing Mimie, dia usha akak Zira atas bawah. Masetu dia nga duduk, buat flow chart untuk lab embedded. Dia pandang akak atas bawah berkali kali sambil buat muka tak puas hati, pastu tanya member dia ' eh tu sem berapa ?' Member dia cakap 'tah'. Pastu dia buat muka tahi ' tak pernah tengok pun'

Dah tu. Takpernah tengok maksudnya apa ? Kau boleh kurang ajar ? Kau holeh nganjing orang ? Nganjing pon stakat kat mulut sendiri, ape hal ? Kalau berani sangat cakap depan depan la pengecut.

Muka takyah nak kerek macam kau tu sem 10 la perempuan.. hish. Aku sorang je dengar bende tu tadi. Lepas budak tu blah baru aku bgtau Mimie. Mengamuk Mimie. Hahahahah.

Sorry la Mie, aku taknak kecoh kat surau.

So, moral of the story, sem berapa pun kau, jangan nak berlagak sangat la. Jangan nak ejek ejek orang. So have some respect to others.

THIS IS NOT SENIORITY.
THIS IS RESPECT !

p/s: hormat orang baru orang hormat kau.


MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment