MirAcLe WoRdS

07 September 2015

Something to ponder

I've been thinking about this for a long time agoooo.

Zaman study ni memang aku study sehabis baik. Then aku nak kerja bagi mak ayah aku duit. Support adik adik aku belajar.

But once aku dah jadik bini orang, aku harap sangat aku dapat kerja kat rumah je. Means aku dapat hadap rumah tangga aku dan anak anak aku sambil bekerja.

I want to cook for the family. Bagi anak2 bawal bekal pergi sekolah. Isi dalam bekas comel.comel warna warni. Bagi suami bawak mangkuk tingkat. Call me old fahsioned but thats the way to show your kasih sayang towards them. Besides, kau dapat cabar kreativiti kau untuk menginovasikan resepi kau hari2 hahahahahh ape do ayat aku ?

Working mummy,
Dapat kemas rumah.
Dapat tengok anak anak buat kerja rumah.
Dapat pantau aktiviti anak anak.

Gitu....

Haa jauh ke aku berangan ?

Tapi tengok ekonomi sekarang ni tak tau ah cmne nak biar suami sorang je yang bekerja. Unless i run a bussiness and the business is success. Mana tahu kan ?

" apa guna belajar tinggi2 tapi jadik housewife? "

Nanti kau boleh tolong anak anak kau buat homework. At least.
Kau boleh buat tuisyen kat rumah kau. Ajar anak anak orang. Dapat gak side income . Belajar engineering tak semestinya jadi engineer. Banyak je cabang kerja dalam dunia ni. Ikot rezeki kau.

Hm. Ni angan angan. Moga jadi impian.  Peace yo.


MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment