MirAcLe WoRdS

14 March 2014

tau buat .

just a little piece of moment in my life . 

haritu , aku kena kumpul kat bilik perjumpaan tepi padang .
and the brothers and sisters was like social gila .
and i was " okay , rilek je jay . rilek rilek "

aku pandang tempat lain . tengok lantai . pandang dinding . tendang tendang kerusi member aku .

tahu lah diorang tu rapat . tapi , kalau rapat cemana pun , still kena jaga batas kan ?
tak perlu la nak share straw . tak perlu nak tepuk tampar . tak perlu nak duduk rapat sangat . tak perlu nak selfie berdua . tak perlu nak act macam halal sesama diorang .

bila meeting tu da habis , the seniors nak conteng cat kat muka junior sebab diorang tak puas hati .
muka diorang kena conteng fully loreng while muka kitorang bersih suci dan segar. and the brothers was galak gila nak menyentuh menyonteng pipi orang .
the sisters pun lebih kurang aje .

dah la geli gila sebab muka diorang berpeluh peluh and diorang amek cat dari muka diorang tu nak sapu kat muka the juniors . 

ewwwwww... 

berbekalkan sehelai kertas yang aku ada . aku cover la muka aku . tak rela betul orang main sentuh sentuh je ni . memang aku sepuk nanti ! 

diorang kata , kalau muka tak de loreng , tak boleh balik . gila ke apa ? aku dah la ada health talk . takkan la nak masuk dewan dengan loreng kat muka kot ?

and that brothers and sister berdiri kat tepi pintu keluar . which is , kau cover la muka kau cemana pun , rela tak rela , pasrah tak pasrah , berserah tak berserah , memang pipi kau jadi mangsa jugak !

i heard " haram tau tak sentuh sentuh ni ? "
aku senyum dah .ada pun orang yang menegur .

ingatkan terkesan . rupa rupanya ,,,,

" alah , nanti taubat la "

heh . sinis . senang je cakap kan ?

fikir je la mana yang elok . aku tak tahu cemana nak bagi pandangan . tapi , ingat satu ayat ni 

" ISLAM ITU MUDAH TAPI JANGAN DIPERMUDAHKAN "

fikir dan fahamkan ayat ni .




MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment