MirAcLe WoRdS

23 January 2015

B . A . G . S

sekeping gambar ditatap seketika kemudian diletakkan semula di atas meja .
dia menarik nafas panjang sebelum melemparkan pandangan keluar tingkap .
kelihatan kereta sedang bersesak sesak di atas jalan raya .
beberapa pelajar sekolah sedang leka berborak di laluan pejalan kaki .

ahhhhhhh .. rindu mula bersarang .

gambar tadi ditatap lagi .

Chaie .... dia yang paling tinggi dalam gambar tu . Berkaca mata .
kenangan pertama aku dengan dia , hehehe  kenal kat dorm . dia dorm mate aku merangkap classmate juga . memalukan bila  teringat .

" hey , student baru eh ? "
dia sedang sibuk mengemas loker . saja aku bertegur sapa . saja nak buat kawan . takdelah aku lonely sangat  kan ?

" haah . eh , kau kelas mana ?"
peghh! ramah jugak kan ..

" banduan ban band apa eh .... haaa bandura "
aku tergelak sikit . nak cover malu . maklum lah tersasul sasul nak sebut nama kelas sendiri . mana tak tersasul nya , nama kelas aku je yang pelik tak pernah dengar . tokoh sains ke apa tah nama Bandura ni . aku kurang pasti .

" eh , sama kelas lah !"

" oh yeke ? bagus la .... hmm , kau dulu sekolah mana eh ?"

" Teknik Tuanku Jaafar , Seremban "

" eh , sekolah teknik ? kau dari form 1 ke sekolah kat situ ? "
naif . direct je tanya macam tu .

" mana ada laaaaa "
lapastu chaie explain satu satu kat aku . baru aku tahu yang tahun 2011 tu , budak budak sekolah teknik masuk sekolah masa awal tahun . bukannya macam budak SBP yang masukk bulan 2 ke bulan 3 ke .

hahaha . malu sangat bila teringat ni . terasa ketidakpandaian di situ .

ponnnnn ! keadaan menjadi semakin sesak .

'Allahu akbar' dia mengusap dada . kemudian dia menutup tingkap . sekali lagi dia menarik nafas sedalam dalamnya sehingga oksigen memenuhi seluruh paru paru .

' jauh aku berangan sampai tak sedar dah dekat maghrib'

gambar di atas meja ditatap sekali lagi sebelum dia beransur ke bilik mandi .

*****
sejujurnya , aku bukanlah orang yang pandai menghargai sahabat . bila dah hilang , baru nak sedar , kalau tak , hmmm . tak tahulah nak cakap macam mana .

gambar yang sama masih ditatap . satu keluhan kecil dilepaskan .
jam dikerling . 11.30 malam . aku baru terjaga dari tidur sebenarnya . lepas isyak tadi , terasa letih yang melampau . aku decide nak tidur dulu . then bangun untuk siapkan assignment . tapi entah kenapa , gambar ni yang mencuri pandangan . rindu , barangkali .

kalau siang tadi mata aku asek pandang chaie , sekarang mata ni tertarik dekat Annie pulak .
well , sebenarnya nama dia anis . tapi nak jadi popular sikit , maka jadi lah annie . Annie Swan katanya . ala ala cerita Twilight gituu .

aku tak berapa ingat sangat macam mana detik pertemuan kitorang . aku pun tak tahu  macam mana kitorang boleh jadi kawan rapat . yang pastinya , masa mula mula nak balik Melaka tu , aku balik naik bas dengan dia . punya lah sengal aku masa tu , konon nak adventure la survive bagai , tiket takde dah cuak gelabah melampau . Annie ni la yang merilekkan aku . Dia yang jalan sana sini belikan tiket apa semua . and masa ni  tak tahu pun boleh order tiket kat cikgu . tu yang tak order tu . hehe.

Annie ni, kalau sekali tengok ,, fuhhhhhh !
tak tahu nak cakap cemana . haha . bagi aku , muka dia sweet . mata dia cantik . kulit putih gilaaa .
kalau sekali tengok , boleh la buat stok stok isteri mithali .
tapi, sekali kau kenal dia , ahahahahahahahaha . kurang sikit mithali nya =p
*tak boleh puji lebih lebih . kang dia over*

Dia ni talkative . tapi kau kena tahu yang dia bukan sebarang cakap . kadang2 ada point yang kita boleh dapat. maklumlah , ex-SMA kot . masuk kelas hafazan pulak tuu .

*nanti sambung . ilham hilang pulak*



MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment