MirAcLe WoRdS

10 September 2015

Pasca diploma

Memandangkan aku sekarang dah sem 5. Tinggal satu sem je lagi nak berambus dari politeknik ni, aku rasa dah sampai masa untuk aku rancang aktiviti lepas diploma aku.

Hm. Takkan duduk rumah nak mereput ja kan ? Tak produktif langsung.

So, bende pertama adalah, aku nak kerja.
Guru sandaran tidak terlatih. Ajar budak budal sekolah rendah maths ke science ke seronok apa ! Paling tak pun, aku mintak kerja dekat tempat tuisyen aku dulu tu. Makcik Normah mesti tak hesitate punya nak amek aku. Aku kan best student dia ? Hahahaahahaha perasan sangat !

Teacher Afiqah - isn't it sweet ?

Second, travelling.
Masa ni lah aku rasa aku nak pergi jalan jalan kat Penang, Kedah, Pahang ahhh semua tempat yang best kat semenanjung ni ahhh. Tapi travelling ni boleh consider kalau ada kekangan kerja.
Third, guitar.
Lama dah teringin nak belajar tapi malu dan tak tahu nak belajar dari siapa. Belajar untuk suka suka. Tu je .

Fourth, mandarin class.
Masa aku intern, officemate aku SEMUA Cina. Aku rasa kerdil bila aku tak paham dia cakap apa. Aku rasa macam diorang ngumpat aku pun iye gak sebab dorang cakap2 then ada sebut nama aku pastu pandang2 aku. Bila aku kerut muka, dia sengih. APAKAHHHHH !?

Fifth, cooking classes.
Hm kata nak jadi isteri dan ibu mithali, kena la belajar masak macam2. Appetizer, main course, desserts hm macam2 lagik laa kan. Baru la family aku jarang makan menu yang sama. Gitewwwww!

Sixth, manual driving class.
Nak mahirkan bawak kereta manual sebab dah lama tak bawak manual.

Hm baru plan sampai sini. Ada rancangan lain ?


MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment