MirAcLe WoRdS

02 February 2011

aku?

bagi yang ketinggalan,, sila la bace part 1 yer,,


"OMG!"aku rase nafas dia menampar pipi aku. rapat sangat kedudukan ktorg nih..

....dup




dap.....




....dup




dap.....

Ya ALLAH,, berilah hamba-Mu ini kekuatan. Aku mohon, aku mohon agar diberi kekuatan untuk menghadapi ujian ini.

"sakitlah!" Jerkahku disaat dia menolak tubuhku ke dinding. Sekali lagi buku2 rujukan aku terjatuh. tapi, kali ni, xbersepah sebab buku2 tu dalam plastik.
Aku memberanikan diri merenung mata lelaki tuh, aduhhhh!
mengancam sungguh mata hitamnya. Begitu hitam dan cantik, tidak pernah aku melihat mata seperti itu. yang lebih menarik, mata itu kelihatan bercahaya,

GULP!
dia rapatkan wajah!
oh tidak! aku tak mampu nak wat pape,,

ah hahhh! aku tolak badan die sekuat hati.

push! puSSSHhhhhh! pUuUUUUuuuuUUUUuuuuuUUUuSSSSSHHHHHH!!!

ish! tak boleh pulak, banyak sangat la kudrat dia ni, x mampu aku nk lawan.

debaran didada bertambah tatkala die tergelak melihat aku cube melepaskan diri.
Kurang asam jawa betul la! die x tau ke yang aku tengah takot nih?
ish3...

"eyh, brader,, x malu ke?" teguran itu membuatkan kami tersentak.
dengan segera, aku menolak tubuh di depanku, dia mengundur beberapa tapak.
Aku berlari ke arah lelaki yang menegur kami tadi. aku menyorok di belakangnya.
aku nampak budak tadi tu berlari, meninggalkan kami.

"adik ok?" suaranya agak serius. ish dia ni,, ikhlas menolong ke tak? dahla langsung tak pandang muke aku,

"err,, er,, ok,, terima kasih ye,," aku berpura2 ramah. padehal dalam hati ni, puas aku sumpah seranah dia. Aku berjalan tanpa menoleh, aku terus amek plastik buku kat lantai tu. lepastu,,,

ADUH!
aku menggosok2 dahi aku. sakitnyer....

"errr,,, sorry~" kataku lalu aku terus berlari menuju ke tandas.

aku mencuci muka, ya ALLAH,, dia ke tu?
betul ke tu dia?
kenapa kami bertemu di saat itu?
dalam keadaan itu?

aku menyentuh dahi aku kembali, walaupun tidak sakit, tapi,,,,

ahhh!! balik rumah lagik bagus,,,, terus, aku melangkah keluar,,

"sakit x?" suara itu menyapa.

aku menoleh. bergetar dada ini.
BUK! plastik tu jatuh ke lantai.

"tak... err,, tak perlu risau, sikit je,, sorry eh?" aku cuba tersenyum untuk menutup rasa malu.
da dkt 4 taon aku admire die, tetibe je dye dtg jd superhero aku pulak! ish,, durian runtuh~

"adik nak beli barang lagi ke?" katanya sambil menghulurkan plastik yang terjatuh tadi. maaf ye plastik, sian ko asek jatuh jer.. gayanya cukup sempoi dan macho.

"err.. x,,, knape?"
"ikot abg ea?" dia melirik ke arahku, aku pura2 x nampak lirikan tu, sebenarnya, aku jatuh hati dengan lirikan tu dari aku form 1. aku ingat lagi, masetu ade latihan rumah sukan, hidung aku berdarah. aku juz duduk kat bilik rehat. memang banyak darah yang keluar. aku sendiri pun xtau kenapa. ni le kali pertama hidung aku berdarah.

"tisu dah habis la, aku pegi beli kjap" Izzaty, teman baikku sudah menggelabah melihat darah yang mengalir laju tanpa henti. aku hanya mampu tersenyum. aku kesat darah tu dengan lengan baju.

"ya ALLAH,,, adik! amik ni" muncul seorang PBSM dari pintu masuk. terkejut aku dibuatnye,
tuala key yang dihulurkan itu aku sambut dan segera aku tekup kat hidung.
Tanpa disangka-sangka, dia duduk sebelah aku.

"ni taktik nak ponteng latihan ea?" katanya dengan slumber. chis! Dia pike aku ni hape?
Ingat hidung berdarah ni bule buat2 ke? dia ni PBSM ke bukan? hape daa?
aku menjeling dia,, ketike itulah aku nampak lirikan mata tu, terus aku xjadi nak marah dia.
aku berpaling ke kiri.

"betul la, kawan abg cakap, adik ni kalo marah, muke mesti merah!" katanya sambil tersengih. Aku tau dia sedang tahan gelak. Sebab?
sebabnyer,,, muka dia pun merah!!!


"kenape sengih pulak nih? nak ikot ke x?" aik! aku berangan rupe2 nye.. hehe.. maaf ye, segan pulak kat dia.

"err.. ok" jawabku segera.

"adik, lepasni, kalau nk outing tu,, jgn jalan sorg2 tau,, bahaya lah," Dia mule berbicara.
aku memandangnya. Sempat juga nak sisipkan pesanan penaja! aku tau la, aku bukannya budak kecik! aku tau la nak jaga diri sendiri!

"abg tau adik bule jage diri sendiri. tapi, adik sendiri tau ape yang jadi td kn?"
AIk! minds reading ke? takut pulak aku ngan dia nih.

"kite nak pegi mane nih?" soalku tanpa menghiraukan pesanan beliau.. Cheh!

"nak pegi......." kata2nya mati disitu.
MirAcLes dO HaPpEn!

17 MirAcLes WilL HaPpeN !:

azalina_azali said...

hui!!
sweet naw laa...
mamat yg BAEK uh aku munye ok~
tengss soo much dear!!

Pqa Zaty said...

mane bule.,,, ni crite,, aku yg punyer,,, aku cop!!

azalina_azali said...

e'eh!
pehal luu??
kaw daa buat aku TERTARIK ngn DYE,,,
soo,,aku munye~

Pqa Zaty said...

ngakk! nggak bisa!! aku munyer lorh~

azalina_azali said...

sudaa laa,,,
kasik chan kt aku pulak~

Pqa Zaty said...

neva!

farahhani said...

pqa sbenanye aq x paham laa..
banyak naw watak dlm niey...(part1)
part2 aq paham psl bdk yg dye admirer tu tlg dye..
btw best sesangat..
;))

farahhani said...

pqa,sbenanya aq x paham naw cos banyak naw watak llaki dln nieh{part1]
part2 aq paham.....abg y 'aq'admirer tu tld 'aq'
btw....best sesangat.;)))

FARAH HANI(HONEY:]) said...

pqa,sbenanya qa x paham[part1] cos manyak naw watak llaki..
part2 aq pahamlaa
btw..best sesangat,,;)))

Pqa Zaty said...

part 1-
ade 2 llaki jahat,,, satu yang amek wallet...
lagik satu yg tlg bayar...

dayah181 said...

baik ar abg yg bgi tuala key uh...
nk jd jd cm bdk p0mpuan uh ar...
hurmmm...
s0 sweet...

Pqa Zaty said...

ko nak wat kat ner?
kat skola ko tuh.. sumer pmpuan..
len la skola akuh!

dayah181 said...

ye ar..0rg uh kn skul kt skul yg de lelaki...
hurmmm...
aq wt ar kat skul len..
huahaha...

Pqa Zaty said...

ko un cm dak azalina eh.. da GATAL!

dayah181 said...

biau ar..
kate family..!!!
pephm je ar ble brhdpn ngan bdk yg skul kat skul yg x de lelaki....

dayah181 said...

biau ar..
kate p0n family..
cm x biase lak brhdpn ngan bdk2 yg skul kat skul yg x de lelaki cm kita 0rg nieyh..???

armouris said...

info tentang hidung berdarah di SIHAT SELALU - Hidung Berdarah

Post a Comment