MirAcLe WoRdS

16 July 2011

Budak kampung! part 1

Biar. Biarkan mereka bergelak hebat! Biarkan mereka tersenyum sinis. Biarkan mereka mengata aku. Biarkan jelingan itu menyapa tubuh. Biarkan mulut yang becok berbicara! Biar! Biarkan!

Sekali lagi aku dihina. Aku sedih. Aku kecewa. Kenapa budak kampung macam aku selalu diperlakukan demikian...? Kenapa...?

Hinakah aku yang berasal dari kampung? Tinggi sangatkah darjat mereka yang tinggal di bandar!?
HELL-O!! Sedar sikit,, kalau tak ada kampung.. maka tak ada pekan,, jika tiada pekan,, maka tiada bandar! Jadi,,, jika mereka menghina orang kampung,, bererti mereka menghina diri sendiri kankankan...? Nak kate *****,, tak mungkin,, masingmasing dapat straight A,,, humm entahlah,,

mungkin kerana dengki dengan keayuan aku kot! haha! maklum la,,, aku je yang rajin pakai baju kurung nih,, bukannyer apa,, aku rimas la pakai t-shirt,, nak kena cari kaler yang sesuai dengan seluar,, jeans aku pulak,, memang ade 2-3 gudang kat umah! sebab tu aku pakai baju kurung.. n ape yang aku suka pasal baju kurung nih,, ialah,,,, TAK PERLU DIGOSOK sangat,, sebab kain jenis lembut,, kedutkedut pon tak nampak la,, Jimat masa, tenaga dan elektrik! Bijakkan aku...?

"hey! kolot betul minah nih,," melalui cermin di toilet itu,, aku ternampak beberapa pasang mata menjeling ke arahku. aku pun buat je tak perasan.. aku tiuptiup tudung aku n betulbetulkan tudung agar nampak lebih kiut aripada merekamereka yang perasan cantik dengan mekap setebal Tembok Besar China itu.

'salahkah aku berbaju kurung..?'

entahlah,, aku mengambil fail lalu menapak keluar daripada rumah iblis itu. Tak sanggup rasanya tinggal lebih lama di situ.

"BUDAK KAMPUNG!! Sini kau! sedar la diri tu sikit!" jerit satu suara semasa aku melintasi makmal bahasa.. amboi! ni da tahap kurang ajar.. kurang siuman. kurang akal nih! hangin aku satu badan.. nak aje aku serang makmal nih! siap kau!

1 langkah.. 2 langkah.. 3 langkah

dan.............

"Hoi! ko ingat ko sape hah! nak terpekik terlolong macam tu..? ye.. memang aku sedar aku budak kampung! memang! ape masalah ko dengan budak kampung..? hah!? aku rimas la,, aku penat dengan jelingan dan katakata orang sekeliling.. harihari dok kutukkutuk budak kampung.. cakap kami kolot,, kami skema,, kami tak up-to-date..? sape kate kami takup-to-date...? sedangkan kat kampung pun da ade wireless internet. Nenek aku kat kampung pun da ade Facebook tau! n one more thing,, ingat sikit,, kalau tak ada orang kampung,, tak de la orang bandar! Fikirlah!"

Aku merenung lelaki di depanku itu, wajahnya serius memandangku. atau lebih tepat lagi,, matanya merenung tajam ke arahku. Keningnya hampir bercantum... eh eh,, apesal plak mamat nih...? terkejut ke kena serang tibetibe..?

"Ade sebarang masalah ke dengan latihan teater kami...?" tegur satu suara dari arah depan... aku mengetap bibir!
MirAcLes dO HaPpEn!

2 MirAcLes WilL HaPpeN !:

someone said...

pedas kutt ayat dye ! haha,,

Jay_Izzaty said...

ayat mane yang pedas nih..?

Post a Comment