MirAcLe WoRdS

01 October 2013

darah .

last week , Jabatan Kejuruteraan Perkapalan buat karnival . ada kempen menderma darah sekali .
aku pun , teringin la nak join sama  .

disebabkan lecturer habiskan kelas awal , so , aku pun gerak la pergi dewan dengan 3 orang lagi .
last last , aku sorang je yang boleh menderma . dorang yang lain tu , tak cukup berat , darah tak pekat .
*saya sihat dan kuat* hihi

tapi , doktor tu ada suruh aku minum air banyak banyak . sebab bibir aku kering kot . hehe.

aku ada tanya doktor tu , " boleh tak saya buat aktiviti lasak ? " sebab 30 sept , 1 okt , 2 okt ada latihan kawad intensif .
dia kata boleh je . so , aku pun percaya kan beliau . " tapi , harini tak boleh ye ..."
aku sengih je la .


ini kad nye . hihi .kawan aku kata muka aku nampak penat gila time darah keluar tu . memang aku rasa penat . pening pun ada . tapi , watlek je la . lepas menderma tu , terus masuk kelas math . huhu . pelajar cemerlang lah katekan . hahaha .

petang tu , aku just lepak bilik and rehat .
*mengikut nasihat doktor*

semalam , isnin 30 September 2013.
ada medical checkup .
aku kena amek darah . sakit kot .  jarum first tu , darah keluar sikit je . tak sampai suku syringe tu . jarum kedua , langsung takde darah keluar . hishh , geram betul aku . last last , aku cakap kat doktor tu , aku keluar dulu , biar dia checkup orang lain , nanti aku masuk balik .

so , jarum ketiga baru la dapat darah aku dalam satu syringe .

time tu aku dah terasa penat and pening sikit . 


balik kamsis pukul 12 lebih . aku makan . and baca nota sikit . pukul 2 ada test science.

so, aku menjawab science dalam keadaan tak stabil . dengan kepala dah rasa macam naik roller coaster , tangan tempat cucuk jarum tu lebam . huuu , serius terseksa . 

pukul 4 ada kawad intensif lak . phewww . memang gila lah aku .
kena jalan itik bagai . penat tu tak payah cakap la . tapi , aku dapat tampung lagi .
lepas kawad beberapa round , ramai pulak yang pengsan . pastu , sarjan sarjan tu membebel panjang pulak .

aku pandang akak " sekurang kurang nya aku masih bertahan "

pastu liza panggil aku " kau okay tak ? "

aku buat thumbs down . memang aku da start rasa mengigil time tu .

pika pulak pandang aku " kau gerakkan kan jari kau weh "

"dah dah "

padehal , time tu aku memang dah tak rasa kaki aku.

Pindey pulak cakap " jom , kita pengsan sama sama "

aku cakap kat dia , aku tak nak . aku nak kawad lagi . aku pandang depan balik . 
tetibe aku rasa semacam . aku nak panggil akak . tapi tak sempat . tau tau je , semua dah gelap .
terasa kepala aku hentak benda keras . 
 aku dengar bising bising sikit .
and aku terdegar orang panggil nama aku .
aku rasa ada orang tepuk pipi aku and pegang tangan aku . 

" kau nak pergi mana ? "
aku dengar suara pika . aku tunjuk kat tempat parking berbumbung tu . eceeehh , sempat lagik nak demand demand tu . hihi .

rupa rupa nya , ada 2 orang yang checkup dengan aku pagi tadi pun alami benda yang sama dengan aku . hahaha . 

ini la pemandangan aku .


memang aku bersandar je kat kereta sape tah ni . dorang kata muka aku pucat gila . masa aku bukak kasut pun , kaki aku gila gila gila gila bapak putih . aku sendiri terkejut tengok kaki aku tu . hhahaha .

masa nak jalan balik kamsis pun , aku terasa pening pening lagi. 
" kau okay tak ? kau okay tak "
ini je la yang aku dengar . 

akak cakap " kelakar doh kau . macam domino je jatuh kat pika "
pika cakap " tetibe aku terasa bahu aku berat . aku toleh , tengok kau dah sujud kat padang tu "
time ni , even pening tu terasa , aku gelak la sekali . malu oiii ! tetibe jatuh kat padang tu . nasib baik keliling aku tu ramai perempuan . 

balik , solat , makan .

still pening . so , aku decide nak tidur dulu . then , bangun , buat assignment .
itu pun sekejap je dapat bertahan . then , tergolek balik aku kat atas katil .
terasa berat gila nak angkat badan . tak pernah rasa cmni oii .

so , lepasni , aku kena makan benda yang produce darah balik . nak ganti yang aku derma tuu .
biar badan aku sihat kembali . and , aku pun tak payah nak risau bila nak aktif and lasak lasak . hihi .

p/s: sejak masuk PUO ni , makin mengada mengada pulak aku ni --'




MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment