MirAcLe WoRdS

05 October 2013

Budak Kampung ! part 11

" awak tak sedar ke yang selama ni saya suka awak ? awak tak perasan ke saya selalu pandang awak ? saya tahu apa yang awak suka . apa yang awak tak suka . saya tau betapa awak sayangkan mak abah awak kat kampung sana . mereka yang pertama di hati awak kan ? semua perkara yang berlaku kat diri awak , awak bagitahu mereka . kecuali , ... "

aku dengar suara ni . perlahan je . tapi jelas sangat . hmm . aku salah dengar ke ?
aku pandang Razif . muka dia selamba je . macam takde apa apa yang berlaku . aku terdiam  perasaan aku je kot . aku pun mula lah pandang depan kembali . hmm .

masuk masuk je dalam kereta tu , aku pun mula lah melayan perasaan aku lagi .mak borak borak dengan abah . kadang kadang Razif borak sekali . dekat 40 minit jugak la aku duduk maca patung dalam kereta dia tu . lepastu , dia masuk simpang kat kawasan perumahan . sampai kat satu lorong tu,dia berhenti kat depan rumah yang hujung sekali .

" malam tadi abah tidur kat sini la " abah mula bercakap dengan aku pulak . aku terdiam . aku pandang Razif . lepastu aku pandang ayah . senyum .
bukan ke rumah Razif just 3 pintu dari rumah aku ? kan aku nampak dia balik naik bas dengan aku haritu . kenpa dia dok sini pulak? and , sini tak nampak macam rumah sewa . kemas semacam je . macam ada orang jaga betul betul . and , rumah student biasa nya banyak motor . ini , satu je ada . Kawasaki Ninja pulak tuu . hishh . takkan la student kot .

" okey , jemput masuk " ada sorang perempuan lebih kurang umur mak muncul dari pintu utama .aku pun ikut mak . salam salam makcik tu . ayah pulak salam dengan pakcik . Razif senyum je .

" mak dengan ayah Razif baru sampai pagi tadi pakcik . tu yang malam tadi pakcik tak jumpe diorang "
Razif berkata kata .

ayah sekadar mengangguk .

" eh , jom lah makan dulu . sambil makan, boleh la kita borak borak . " mak Razif menyuarakan pendapat . bagus gak tu . aku lapar gila dah nii .

masuk masuk dapur je , aku dah terbau nasik lemak. fuhh  . aku cuba control muka lapar aku ni . nak tahu apa yang lagik best ? ada rendang ayaaammmmmm ! fuyoooo . favourite aku ni !

" jemput makan . " aku pun mula la makaaaaaaaaan . sedap woahhh .

" sedap Iman ? "  mak Razif tanya aku . aku angguk je .

" sedap sangat tu . sampai tak terkata " abah mengusik aku . hishh . abah ni ! malu akuu . semua dah gelak gelak .

" ni favourite Razif " 
uhuk ! nak tersembur nasik ni . adoiii ! kenapa sama nii ? 

" ehh , Iman pun suka makan nasi lemak dengan rendang ayam jugak . " mak pulak bersuara . 

aku nampak Razif pandang aku . hmmm . dia senyum . pastu , aku sambung makan lagi . 

lepas makan tu , mak dengan abah borak borak dekat ruang tamu dengan mak abah Razif . aku pulak , main dengan kucing . gemuk betul kucing dia . manja pulak tu . pantang nampak orang lalu , mesti dia golek golek mintak belai . hiii . ni yang aku suka ni . aku bersila kat tepi kucing tu .

" Iman, yang pasal teater semalam tu ... "

" yeeee ... ? "  aku masih leka memandang kucing . tangan aku kat perut kucing tu . 

" ayat yang masa last sekali tuuu ... i really mean it "

" ha ? " tak paham lahh .




MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment