MirAcLe WoRdS

09 April 2016

Entah apa rasa.

Izinkan saya meluahkan rasa yang entah apa apa dalam hati ni.

Orang yang aku suka.

Okay, first of all. Aku serius dah suka dekat someone. Pastu aku cuba dekat dengan dia. Then, aku rasa macam cara tu salah. So, aku keep distance dengan dia. Number dia aku delete. Kalau nampak dia Whatsapp dalam group, aku senyap. Aku taknak dekat dengan dia. Aku nak keep distance sangat-sangat.
And kitorang lost contact. Dia dengan aku busy last sem. Good !
Aku happy dah sebab aku boleh live my life tanpa dia. Dan dia pun tak selalu dalam kepala aku. So, aku happy !

Tapi aku nak bagitahu, ku sangka kan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari.

Di saat aku dah keep distance tu. Tiba tiba dia muncul. Dia Telegram aku. Dia Whatsapp aku.

Kau tahu perasaan aku macam mana ? Bila aku dah mula kuatkan hati aku, tiba tiba dia muncul balik ? Kau tahu betapa sakitnya aku tahan perasaan aku ? Kau tahu macam mana aku cuba kawal diri aku ?

Sakit. Sakitttttt sangat.

Semalam, dia Whatsapp aku.
' bro, eh jay, kau nak ikot g koop tentera kan ? '

Bro ? Yesss. FRIENDZONEEEEE ! *starlight sekali*

Hm, yep. Aku pergi dengan dia. Tapi ada 2 kawan lagi ikut. Tapi dia collect aku dulu sebab aku dah siap. Sempat berborak dengan dia dalam kereta. Tapi aku tak tahulah nak sedih ke nak gembira sebab aku jumpa dia. Aku rasa sesuatu. Tapi aku tak tahu nak explain macam mana. Dada rasa berat, sedih. Tak tahu kenapa aku jumpa crush tapi aku sedih.

Masa kat koperasi, aku keep distance. Kalau boleh tak nak pandang muka dia. Yelah, aku tahu yang aku tak boleh tengok dia senyum. Aku tunduk, soalan dia aku senyap biar budak lagi 2 tu yang jawab. Hm biarkan.

Aku tak kuat. Hati rapuh.

Orang yang suka aku.

This one guy. Aku tak perasan sangat kewujudan dia. Dia budak course lain. Kelas lain. Dia pernah tumpang subjek Communication dengan kelas aku waktu sem 5. But, still, aku tak perasan dia sangat. It's like, ' i dont care who you are '. Gittew !

Nak jadi cerita, satu hari tu, kawan dia, which is kawan wataniah aku, approach aku.

' weh, dia suka hang '

Aku sengih je sebab aku ingat budak wataniah ni main-main. Tapi...

Okay, nak jadi cerita.

Harini aku ada final exam dekat dewan Jubli.
And, both of them pun ada exam juga.
Hari yang sama.
Masa yang sama.
Tempat yang sama.

You know the feeling ?
Aku berkecamuk tau. Dengan nak exam. Dengan depa dua. Aku serabut gila.

Aku tak tahu kenapa aku kena serabut. Tapi itulah yang aku rasa sebelum masuk dewan.

Nasib baik aku dapat jawab exam aku.
Dan nasib baik lepas paper aku tak jumpa diorang.

Sekian. Terima kasih sebab baca luahan entah apa-apa ni.


MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment