MirAcLe WoRdS

26 December 2012

Le Tour de Langkawi , part 3


okey , sekarang ni nak cakap pasal second day kat sini > PULAU LANGKAWI .

punya lah eksaited nak pergi naik CABLE CAR kat GUNUNG MAT CHINCHANG . wuuu , teruja taw ! I bangun awal pagi . dah siap siap pun awal naa . siap breakfast lagik kat kedai mamak kat bawah hotel tuu . tup tup , pukul 9pagi , kereta sewa pun tak dapat dapat lagik . last last , aku baring balik atas katil , sambung tidur . dalam pukul 10pagi macam tu baru dapat kereta . puihh ! membazir masa ah sayang oi !

ini pulak , barisan yang beratur panjang punyaa maa . bapak lah weyy , gila panjang . kau belum tengok yang kat tingkat atas lagik !. pergh , basah ketiak  bhaii .  matahari terpacak atas kepala pulak tu . nampak tak payung payung oren tu ? haa , tu semua sedang berlindung daripada panas lah tuu . 
aku dah menghilang kemana tah ? ouh , aku pergi kedai kedai berdekatan . tengok tengok harga . phewww . mahal RM1 daripada yang biasa . 


okey , now , we are bored and hungry . 


 we eat some sandwiches and mioni pizza . *duduk kat kaki lima meyh ! xde tempat duduk dah .

tunggu punya tunggu ... bad news comes .
 GILA ! dah satu jam lebih beratur kot . takkan nak balik cam tu je . memang rugi habis lah kann .
mummy aku dah balik dah . dia nak pergi tempat lain . MAKAM MAHSURI kot . while my mom and Along still nak beratur jugak . aku suggest kan , pergi tempat lain dulu . nanti petang datang lah balik . tapi , nobody  agree with me . hemm , ape lah nasib kann . *mummy tu makcik aku , along tu ,maklong aku .

aku dengan adik adik aku decide nak jalan jalan kat tempat ni . even dalam hujan pun still jalan gak . nak balas dendam sebab tak dapat naik CABLE CAR . masa tu , jumpa jambatah ni . air dia jernih . adik aku amek biskut and bagi ikan makan . and ikan tu pun berenang tergedik gedik pergi makan biskut tuu .

jalan lagi , jumpa TIGER CAFE kot nama dia . haaa , amek satu gambar . au chakkk !


lepas tu , jumpa NAMINARA GARDEN pulak . wuu ~ terasa seperti di KOREA . berlakon WINTER SONATA gituu . hak hak * okey bajet !

ini JAMBATAN GANTUNG nama dia . aku tension jalan kat sini sebab ada dua strangers tu main gegar gegar . dah la budak kecik . menyirap tol lah ! . kalau ikot kan , mau je aku sunat kan budak tu . HAHA ! 



finally , after 4 hours waiting , dapat jugak tiket nye . 
 wow , ADULT ! *tak percaya tak percaya *
 beratur untuk masuk .
 masih beratur .
 haaa , inilah kegembiraan yang tertangguh selama 4 jam ! i was like ..... oh , yeahh ! finally ,

 haa , kesengalan muka aku . muka mengantuk betul .kan ? hahahaha . ni baru 1st station dia . ada lagi satu station . CABLE CAR ni , kalau gayat , tak payah lah naik . buek habeh boreh yoo . *buat habis beras je * memang tinggi . dah nama pun gunung ! ape laaa

 yg coklat ni first station . yang putih kat sana tuu . nampak tak ? haa . tu la second station . kene naik cable car kalau nak pergi sana . ,asa mi baru lepas hujan . so , tak clear sangat la .

selepas berpuas hati dengan CABLE CAR , mak angkut kitorang pergi PANTAI PASIR HITAM . memang pasir dia hitam .

" Dinosaur di dalam tangki minyak anda "

i was like .... err , ape ke bende nye ni ?  info board yang tah apa apa . aku makin tak paham .

aku tanya adik aku . then dia cakap .

" ape la ngek kau nii . dinosaur kan dah jadi fossil fuels . tu la ada dalam tangki minyak . "

err, haah . betol lah tuu ! aku pun satu . fikiran cetek betol !


see the black sand ? AMARAN ! ini sekadar gambar hiasan . pasir ini tak boleh di makan .

lepas tu , kitorang pergi jalan jalan lagi nak cari makam mahsiru . tah berapa kali pusing dekat tempat yang sama . still tak jumpa . last last jumpe warung laksa KAW ! *nama sebenar ye .
perut lapar . so , stop and eat ! sumpaa KAW habis laksa dia . memang sedapppp !
terasa ikan dia . uuu ~

lepas tu jalan jalan lagi . last last , pukul 7 baru sampai . tempat tu pun dah tutup . mak dengan nenek dengan along pergi beli kain batik *sempat lagik tuhh ,

lepastu , kitorang pergi beli souvenir sikit nak bawak balik melaka . and mom bought t-shirt for me ! cantik . hitam oren . tetibe , hujan turun selebat lebat nye . pheww , basah baju aii . *baju kelas nii .
lepas hujan reda sikit . kereta sewa pun mula lah bergerak mencari tugu helang .

masa sampai kat situ , tak ada orang . so , buat macam rumah sendiri !


 hihihihihihihi.
and finally , yeah !

now , nak carik tempat makan . nak dinner .

jalan punya lah jauh . jumpa satu restoren ni . *warung kot .
punya lah lembab dia masak . dekat 1 jam kot tunggu . last last . kitorang share2 apa yang datang awal and reject apa yang lambat . then , balik bilik , mandi , solat * seronok , boleh JamakQasar* and kemas kemas barang . esok nak balik dah . ='(



MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment