MirAcLe WoRdS

24 December 2012

Le Tour de Langkawi , part 1

assalammualaikum anda anda semua ! semoga sihat hendak nya .

okey , post kali nak story pasal aku punya family vacation .

7 Disember haritu , gerak g LANGKAWI .
gerak dalam 8.30 malam . naik bas PLKN . haha . yela , nasib aku lah kan , nak pergi PLKN tak dapat , naik bas pun jadilah , amek feel . hahaha .

okey , sepanjang dalam bas tuu , aku main mesej and aku ada call AZALINA HOTT^^ untuk menghabiskan free call aku . tah berapa kali stop kat R&R pun , aku tak pasti . yang pasti nya , bas tu sangat sejuuuuuukkkkk ! beku jari kaki maa . *mase ni pakai stokin tebal campur sneakers sekali yaww ! yang aku ingat , stop kat seremban untuk isyak . then , kol 3 pagi stop kat Tapah kot .

next morning , berhenti subuh dekat Kedah . Masjid apa ? aku tak ingat nama dia . yang pasti , stokin aku basah sebab terpijak alas kaki yang basah sebab hujan . wuuu ~ rasa nak menangis pun ada . dah la memang sejuk sampai ke tulang . then , stokin basahh . gila doe ~

dah tu , cepat cepat aku masuk bilik wudhuk . masa tu ada kuliah subuh . lepastu aku terus solat and cepat cepat lari naik bas sebab masa tu ahli rombongan kat dalam surau dah tinggal sikit .

dalam pukul 8 kot , kitorang sampai kat jeti kuala perlis .

masa tambahan : 1 jam , g jalan jalan cari sarapan lah derrr . lapar kot . 


 and , yup ! this is my very first breakfast . and , you know what ? this worth rm 4 ! gila kauuu ? nasik sikit je kot . tambah timun dengan bergedel . puihh . memang mahal habiss . aku tak rasa berbaloi langsung . and one more thing , air dia punya laa MANIS bhaii . fuhhh . azab gila masa nak minumm . terlalu manis kot !


 here we go . tired of waiting for the 'kepala rombongan' . tak tahu la dia pergi mana . dah la duduk tepi toilet kot . hina terasa . hahaha .

 okay , now what ? WAITING for the ferry to come at the jeti also make me sick ! ticket told that we should departed at 9.15 *kot . tapi , dalam 45minit lepas tu baru ferry sampai . lama gilaaaaaa ~

naik feri je , aku terus amek tempat and tidurrr . mengantuk kot . malam tadi tak tidur sangat dalam bas . dia gegar gegar ouh .  sakit kepala kena tingkap . haha .

 lepas lebih kurang 1jam journey dalam feri , kami pun sampai lah ke PULAU LANGKAWI !

time ni , kena tunggu bas lagikk . aduii . take time habis lah kan . penat menunggu aje la trip ni .
lepas tu , dalam 10 minit , kitorang start gerak g hotel .   masa tu baru jejak 12 tengah hari . perut lapar . tapi dorang kata kol 2 nanti keluar balik . so , time tu lah baru g carik makan kot . so , aku , masuk bilik and terus rehat jap sambil charge phone and mandi mandaa .. huuu !


#tunggu part 2 , yea ?






MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment