MirAcLe WoRdS

11 June 2013

bahan uji kaji .

walawehh . kat rumah aku ni ada sekor hamster kepunyaan adik aku . nama dia SHOKIE . dia berwarna coklat dan memiliki mata yang hitam bersinar . *kashing kashing* . dulu dia kurus . tapi , setelah beberapa bulan dapat bekalan makanan yang cukup , badan dia seolah olah dipam pam dengan menggunakan pam basikal . *ape punya ayat daaaaa ?

dulu , masa awal  awal beli dia , dia pandai je bukak pintu sangkar dia sendiri . teror pulak tu pilih tengah malam . time tengah malam la dia escape from alcataraz dia tu . merayap satu rumah . tah mana mana ceruk rumah dia pergi pun aku tak tau . esok nya , adik aku panik kata hamster dia hilang . then , aku pun mula lah mengusik adik aku . " tah tah si Grey (kucing) dah makan hamster kau . kah kah " . haaa , apa lagi , aku kena aa sebijik . haha . tapi , dua tiga hari lepastu , hamster tu terkedek kedek jalan dekat dengan meja tv . hampeh tol . ingatkan dah lari dari rumah . :p

ada sekali tu , aku tengok , misai dia penuh sawang . tah mana agak nya dia dah pergi . haha . tapi , comel gila dia bila aku masukkan dalam sangkar . kemain bersungguh sungguh lagik dia minum air . aku letak aa kuaci dia kat dalam bekas and , kau tau tau je lah hamster makan cemana kan .. bapak lah comel gilaa makhluk sekor ni . tembam !! aku rasa nak gigit giit je hamster tuu ! *alamak , terlebih sudaa .

sebenarnya , aku nak cerita pasal makanan dia . kan selalu orang bagi kuaci . memandangkan kuaci dah habis dan tak berkesempatan nak beli , aku yang bijaksana lagi cerdik ni pun buat laa eksperimen terhadap hamster ni . mula mula , aku bagi dia makan roti . tau tau je roti tu hilang . second , aku bagi dia makan tembikai . dia makan sikit je . lepastu , dia tolak tepi . ciss , tak sadar dek untung ! haha . esoknye , adik aku kata tembikai tu da habis . okey , bagus . and , baru sekejap tadi , aku bagi dia makan wheat crackers . --' kesian hamster tu . biskut tu lagi besaa dari pada dia . lalalalaa .*takbersalah. ahahahah . yang aku dah pecah pecahkan tu dia makan . bagusla jugak . takde la dia kebulur sangat nanti . yang sekeping besar tu , dia mcam buat main tau , dia bawak g sana sini . pastu , dia gigit sikit sikit . comel gila . so , esok tunggu je la result makmal and lepastu baru boleh buat report eksperiman tu .

p/s: problem statement - does hamster eat something else besides kuaci ? *apa punya ayat daaa ?
MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment