MirAcLe WoRdS

08 June 2013

sabar .

sabar itu sebahagian daripada iman . orang melaka kata , ' sabau ' .

haha . kalau kau nak tahu kau ni pemyabar ke tak . cuba lah kau sapu kepak kalkatu pada hari yang berangin sepoi sepoi kureng asam .

--'

bangun bangun pagi je , aku lepak dalam bilik dulu . konon nye , nak bermalas malasan di hari sabtu yang sejuk nii . aku golek golek lagik atas katil samil dengar lagu westlife. dengan bahagia nya menyanyi sama sama dengan diorang . hehe .

adik aku pun mandi kemain lama . aku pun lepak aa lagik . bila adik aku da habis mandi , aku pun off kan lagu . and nak amek baju kat ampaian luar .

hamaigaaadd !

kepak kalkatu penuh kat depan rumah . kasut kasut pun dah tunggang terbalik .

" siapa punya kerja niiiii " *marah sorang sorang*

aku terus batalkan niat nak mandi . *tutup hidung*
aku masuk balik . ganya aa mak aku apsal kasut tu boleh jadi cenggitu . pastu , mak kata " monyet kot "
perghh ? menyirap terus darah akuu . nasib baik tak tahap carut lagik . --'
apa lagi ? amek la penyapuu . mula la aku mengemas . sapu punya sapu . dah bersih la satu bahagian tu . aku kumpul kepak tu kat satu tempat . tetibe , angin pulak bertiup . wuwuwuwwu . rasa nak menagis pun ada ime tu . penat woiii . bersungguh sungguh aku sapu , angin tolak cenggitu je . uwaaaaaaa~ .

pastu , abah aku kata , siram je la kepak kepak tu . kalau menyapu , sampai bila pun tak boleh nak bersih dengan cuaca cenggini . so , aku pun , buat la ikut cadangan abah aku tuu . weeeee . tenkiu abah . me lebiu . haha .

akhirnya , aku siap letak ajax fabuloso lagik . wuwu . tangga melaka kat depan rumah ni dah bersih berkilat *kashing kashing* harum pulak tuu . *puji melambung* kah kah .
aku berpuas hati dengan hasil kerja aku . yeayyyy !

p/s: woi ayam ! jangan kau tinggalkan souvenir kat tangga tu or else , kau akan jadi rendang ayam untuk raya tahun ni . you decide ye , encik encik dan puan puan ayam sekalian . >_<
MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment