MirAcLe WoRdS

11 July 2015

Orang Tengah ?

" Jumpa malam nanti "
aku mintak diri dulu . Dia tu nampak busy je buat kerja . malas aku nak tunggu .

" Balik dah guitarist sorang ni . "

aku hanya mampu tersenyum lemah . penat oi !

" baju kau aku dah siap gosokkan . ada dalam almari sana "

Alhamdulillahhhhhhhhh . bagus sungguh la kawan aku sorang ni . boleh buat stok isteri mithali .

" Terima kasih Ira . kau la sahabat aku sehidup semati . Love yoooouuu "

sambil tersengih , aku acah nak peluk dia .

" kau jangan nak ngada . g mandi la busuk ! "

" nak manja sikit pun tak boleh ! "

" ah kau . jangan nak manja manja sangat . cepat lah mandi . da dekat pukul 7 ni "

dengan malas da longlai nya , aku capai towel . baca doa and masuk toilet dengan kaki kiri .

segar rasa nya bila dapat mandi . phewwwwww .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Seisi dining hall mulai dipenuhi dengan kehadiran peserta Kursus Kepimpinan . Dewan yang agak besar dan selesa itu dihiasi dengan cantik . Beberapa pekerja sedang meghidangkan makanan di atas meja . Ada yang sedang membuat persiapan akhir . Fasiliatator juga kelihatan agak sibuk dengan tugas masing masing .

aku ? aku duduk kat meja yang dikhaskan untuk sekolah aku . Baru aku dengan Fakhrul yang sampai . Ira denganNik tak turun lagi . Rata rata , meja lain dah separuh penuh . 1 meja tu , untuk peserta 2 buah sekolah . aku tak tau la plak siapa partner sekolah kitorang harini . mata aku asyik nak pandang pintu masuk je .

kelihatan beberapa peserta perempuan masuk . masing masing kelhatan bergaya dengan busana sendiri .

Alahai . simple nya aku malam ni . orang lain semua pakai lawa lawa .
aku je yang simple amat ya ampun .

Ira .
Aku melambaikan tangan ke arah Ira yang baru sahaja melankah masuk .
Ira nampak cantik sangat malam dia .
Dia pakai dress labuh warna cream . Shawl dia warna coklat gelap dengan bunga kecik kecik warna sedondon dengan baju dia . heels dia tu , membuatkan dia nampak elegan habis .huihh . lawo jugak member aku sorang ni .

" Ira . cantik nya !"
Fakhrul memuji sebaik sahaja Ira duduk di sebelah aku .

" Haah la Ira " aku angguk sama .

Aku nampak Ira tersenyum . cantik . Baru aku perasan , Ira bukak spec mata dia . dia pakai contacts lens .
Cantik nya mata kau Ira . cemburu aku .

" Nik mana ?" Ira tanya .

" entahla . tadi dia nga siap siap . Dia nga setting ketboard kat belakang kot " kata Fakhrul sambil muncung nya ke arah belakang pentas .

" Hello everyone ! " semua menoleh ke arah suara tu . suara yang sangat kami kenal .
Nik . tu suara Nik .

" heeelll.....o" oh mai . dia pakai silver tuxedo ! mak oii . kemain hensem tahap tak ingat .
Jatuh rahang aku ! Dia tiba tiba pulak amek tempat sebelah aku . aduhhh . hati aku dah tak tenang ni .
Rileks Lin . buat sumber .

" eh , petang tadi kata tak tau nak pakai apaa , "

" kau dengar aku cakap apa petang tadi ?"

" kau cakap 'tah' kan ? "

" you misheard me . i said 'Tux' . not tah . "

okey malu . malu .

" haihh  kau okay tak ni ? cemana la kau nak buat persembahan jap lagi . " Ira dengan Fakhrul dah membahan aku .

" eh eh , korang ni . jangan la bahan dia . dia penat kut petang tadi kena buli dengan aku . lama aku practice ngan dia " Haznik backup . yeayyyy !

" wow ! look who's here my friendss ." satu suara muncul entah dari mana . duhhhhh . hafiz .

"Hey , have a sit " Ramah pulak si Fakhrul ni mengajak .

" You look nice , simple yet ... so stylish Lin ! " dia memulakan bicara . Aku hanya tersenyum .

" Thanks . " malu sebenarnya . aku tak tahu sama ada tu pujian atau perlian . maklum je la . aku simple sangat malam ni .

" okey , sebelum majlis start ni , apa kata kita kenalkan diri . aku tak berapa kenal sangat korang yang dari group lain ni " again , Fakhrul menjadi pemecah bisu antara kami .

" Start with you my dear " Seorang peserta perempuan menunding jarinya ke arah Fakhrul .
Fakhrul tersenyum .

" I'm Fakhrul Razi Bin Ahmad . Call me Raji "

" Single ke ? " perempuan tadi bertanya lagi . nampak macam  berminat je kat Fakhrul ni .

" Yup . and available " katanya sambil mengenyitkan mata ke arah peserta tadi . seluruh meja tergelak dengan aksi slumber Fakhrul .

" mengada la kau Raji ! " Ira bersuara . Fakhrul hanya tersenyum manis .

" well , my name is Adam Mikhail . call me Adam . status, .. hmmm . sorry ladies . i'm married ! "
kata nya sambil tersengih .

" alah ! melepas aku ! " sengaja Ira membuat muka sedih .

" what did you said , young lady ? " Adam memandang Ira .

" melepas ... " saja Ira ulang .

" oh , now , i'm divorced ! "
sekali lagi , seisi meja tergelak . ada ada sajelah budak budak ni .

"sorry , i'm not interested with widower "

" alah ! melepas aku ! " sekali lagi mereka tergelak tanpa menghiraukan beberapa mata yang memandang .

"okay . your turn " kata Adam kepada insan di sebelah kirinya .

" Hafiz bin Omar . call me Hafiz . I'm single "

" Sorry , not interested ! " Ira sekali lagi mencelah . Adam tergelak .

" Bro , kau kena reject terus . hahahaha " muka Adam jadi merah sebab gelak sakan .

" Amalia Najlaa binti Sulaiman . boleh panggil Lia . " ujar gadis ini malu malu . nampak baik budak nya . berjubah cantik warna hitam . ada sulaman bunga berwarna biru muda . tudung labuh nya berwarna sedondon dengan warna sulaman .

" single ke ?" Fakhrul sengaja mahu mengusik .

" hmm. but not available "

"uuuuuuuu...... " Hafiz pula mengusik . Lia kelihatan malu malu lagi .

" okey , next . You . yes you ..... " Fakhrul mencerunkan pandangan nya kearah teman sebelah Lia sebelum dia mengenyitkan mata sekali lagi .
Gadis itu tersenyum manis .

" Nur Anis Binti Zakaria . call me Anis "

" apa ? panggil you manis ?" Fakhrul mengusik lagi .

" kau ni overla pakcik ! " Hafiz menggelakkan Fakhrul .

" uuuuu .. isn't it sweet ? " Anis nampak teruja .
betul la sangkaan aku . Anis ni dah sangkut dekat Fakhrul .

" dah dah . kau jangan nak sweet sangat kat sini . sekarang ni drama aku pulak . hey , beautiful young lady . it's your turn ! " Adam pula memandang Ira . Dia tersenyum .

" Ain Nazira Binti Amir . you can call me.... "

" okay , what;s your phone number ? "

" what ? why ? "

" You said that i can call you . but i dont have your number , so how am i going to call you my young lady ? "

" not call my number . okay la . my nick name is Ira "

" so , I don;t have the chance to have your number la ? "

" try me " ayat itu seakan mencabar .

" I'll will play the game. " wah , Adam nampak bersungguh sungguh !

" Next " Ira menyiku aku

aku tarik nafas dalam dalam . satu satu muka kat meja tu aku perhati sebelum aku mengeluh kecik . malas la nak buat benda ni !

" Cepat lah " Fakhrul menggesa .

" okay okay . Nama , Nurul Fazlin binti Farid . Panggil Lin "

" single or taken ? "

" none of them "

 " then ? "

" not interested into men eh ? " Adam punya mulut tahap laser mamat dalam cerita x=men tu !

" choyy . mulut kau ! entah la . it's complicated la " aku nak play safe .

" okey , last person. " cepat cepat aku pass baton kat Nik .

" Haznik Iskandar bin Idris . Call me Nik ."

" Single ? "

" Ni kursus kepimpinan ke kursus kawen ? " Nik menyoal selamba . masing masing tergelak . Faham denga apa yang cuba disampaikan oleh Nik .

" Single la tu . " Anis membuat kesimpulan sendiri .

" haha . you're right . Single "

" dengar cerita , dapat secret admire ye kat sini ?" Anis ringan mulut bertanya .

" entah " Nik angkat bahu .

" okay . bertenang semua . majlis dah nak start "

kelapan lapan kepala memandang ke hadapan . Jujur . Aku dah mula rasa sedih . mana tak nya . esok , aku jadi stranger balik dengan Nik . esok dia mula jadi ais batu . dia jadi patung cendana . dia jadi batu sungai . hishh . menangis la macam ni .

" Lin , okay tak ni ? " Tiba tiba terdengar suara Nik .

" okay je . kenapa ? "

" ye la , nampak termenung je . kalau ada masalah , bagutahu la " Nik berkata lagi .

" eh . takde pape lah , okay je . mungkin penat sikit kot "

Nik hanya mengangguk .

Seisi dewan menjadi malap . Cahaya spotlight hanya tertumpu pada pentas . kelihatan beberapa peserta sedang membuat Tarian Zapin . indah . malam yang indah . persembahan yang indah . semua yang melihat bagaikan terpukau .

" This is for you "
Tiba tiba Haznik memberikan aku sekuntum mawar merah . Aku terkejut . terdiam . 6 pasang mata yang lain memandang ku dengan Nik .

" What ? " aku bertanya lagi . mungkin dia salah orang kut .

" I said , this is for you my lady , Nur Fazlin bin Farid "

Rahang jatuh !


MirAcLes dO HaPpEn!

0 MirAcLes WilL HaPpeN !:

Post a Comment