MirAcLe WoRdS

06 August 2011

Budak kampung! part 3

-part 1
-part 2
__________________________________________________________________

"Iman,, humm sedap nama tuh..." Aku hanya tersengih..

"got to go..." kataku..

Keesokan hari,,

"Iman! Iman!" aku menoleh,,

"Hafiz, kan..?" soalku, aku ingatingat lupe je name mamat semalam

"Hasif lhaa!" Katanya, sambil tersengih. Aku faham maksud sengihan itu.. dia menyindir aku!

"nak pergi mana ni?"

"Lab bahasa lha... ade latihan drama kan?err,, nak tanya buleh tak?"

"Apa dia?"

"Yang semalam tu...? siapa yer..?"

"Oh,, Razif? dia,, dia lah penulis skrip untuk drama tu."

"ERK!?" padanlah Prof semalam pandang aku pelik je bile aku kate aku salah sorang daripade penulis skrip!

"Terkejut?"

"haah! agak terkejut.. HUmm,, dia memang kejam macam tu kea?"

"Kejam? means...?"

"Semalam,, Iman nak balik, mase lalu kat makmal, ade orang jerit 'Budak kampung'! Iman bengang ahh,, sepanjang Iman ada kat sini, tak pernah miss pun Iman dihina. Iman memang duduk kat kampung. Iman tak reti nak fashion2 nih. Jadi, semalam, kesabaran Iman hilang. Iman terus terjah makmal n marah2. Ruparupanya, tu cume skrip! ALLAH je yang tau betapa malunya Iman semalam!"

Aku pandang Hasif. Pipinya sedikit merah..

"kalau nak gelak.. gelak je laa.. memang salah Iman punn.."

Terus sahaja dia gelak kuatkuat sehingga ada mata yang memandang! aku menjarakkan diri dengan Hasif,, sengal sungguh!
aku taknak dilabel budak kampung gila pulak lepas ni.

"Besarnya gelak!"

"Eh, Razif?da jumpe hero ke..?"

"dah.. latihan arini 3.30,ok? prof takde n aku pun ade hal jap.. so,, meet you there."

"eh...? Razif tu bukan hero?" soalku sebaiksahaja Razif pergi.

"bukan,, dia takde bakat langsung untuk berlakon.. keras mengalahkan kayu.."

"siapa heronye..?"

"Name dia,, Faiz Razak.."

GULP! Faiz Razak?? Kenapa dia? kenapa bukan orang lain?

Faiz, Faiz, aku fikir kita terpisah dan takkan bertemu lagi,, tapi aku silap!

Aku silap,Faiz!



MirAcLes dO HaPpEn!

2 MirAcLes WilL HaPpeN !:

azalina said...

faiz razak ?! ex Iman kea ?
hmm,,btw,,cerita yg terBAEK !

dayah181 said...

cite yg bgoz..teroskan usha anda agi..tahniah..bez kot,,

Post a Comment